Lite äldre Volvo i Tallinn

Startat av Frippe Fribas, 17 augusti 2015, 19:37:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Här kommer några äldre trotjänare som fortsatt rullar i Tallinn med omnejd.
Uppgifterna om tidigare ägare kommer från Fotobus som är otroligt användbart i sådana här sammanhang.

Dessa fd Danskar verkar vara bland de äldsta som fortfarande rullar hos TAK att döma av de bussar jag såg i trafik under helgen.

Som en katt bland hermelinerna hittade jag denna fd Linjebuss 2235 vid tågstationen Balti Jaam omringad av Irisbuss Crossway i uniformt blått.

Hansa buss körde med denna Vega som har ett förflutet som Norgesbuss 75.

Hansa buss kör med denna 8500 som transferbuss mellan City och det stora shoppingcentret i Rocca del mare.
Av de blåvita färgerna under stripningen att döma kan jag föreställa mig att bussen har ett finskt förflutet, men om någon vet närmare vore det välkommet.

Denna Temptrans har ett förflutet som Swebus 5857.

Här en av de 8500 ledbussar som levererades nya till Tallinn 2003.

Hoppas det smakar!
//Fredrik

Mikey

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 17 augusti 2015, 19:37:40 PM

Hansa buss kör med denna 8500 som transferbuss mellan City och det stora shoppingcentret i Rocca del mare.
Av de blåvita färgerna under stripningen att döma kan jag föreställa mig att bussen har ett finskt förflutet, men om någon vet närmare vore det välkommet.

Hoppas det smakar!
//Fredrik

Så klart att det gör! :)

Denna buss är faktiskt inte finsk, utan f.d. norrman. Cominor 5026 och Tromsöbuss 26 har den hetat tidigare.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Citat från: Mikey skrivet 17 augusti 2015, 20:50:18 PM
Så klart att det gör! :)

Denna buss är faktiskt inte finsk, utan f.d. norrman. Cominor 5026 och Tromsöbuss 26 har den hetat tidigare.

Tack för upplysningen!
//Fredrik