Huvudmeny

Dragarbrunn 14

Startat av Janne Rickman, 24 november 2007, 19:39:45 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Swebus 0719 på Dragarbrunnsgatan

/Janne

jocke

Åbäken.
Men trevlig bild.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Citat från: jocke skrivet 24 november 2007, 19:44:41 PM
Åbäken.
Men trevlig bild.

Om de var åbäken vet jag inte, men skruttiga var de i alla fall. Inredningen uppskattades verkligen inte av Uppsalabor
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Är det Sewbusförarna eller bussen ni diskuterar? ;D(Försökte mig på ett skämt)

//Simon

Karsten

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 24 november 2007, 19:48:10 PM

Om de var åbäken vet jag inte, men skruttiga var de i alla fall. Inredningen uppskattades verkligen inte av Uppsalabor

Det var väl egentligen bra bussar, men göteborgsk inredning har väl aldrig gjort någon människa glad?

Bussmicke

Citat från: Karsten skrivet 25 november 2007, 16:42:43 PM
Det var väl egentligen bra bussar, men göteborgsk inredning har väl aldrig gjort någon människa glad?

Inte? Tyckte den där Ljusblå/Mörkblå/Röda inredningen hade sin charm.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 25 november 2007, 18:14:29 PM
Inte? Tyckte den där Ljusblå/Mörkblå/Röda inredningen hade sin charm.

Ljusblå väggar och lysrörsbelysning var ingen större hit. Kallare inredningsklimat tillsammans med stenhårda säten gillade inte jag, men smaken är ju som baken..

Niklas Bygdestam

Citat från: Karsten skrivet 26 november 2007, 00:42:42 AM
Ljusblå väggar och lysrörsbelysning var ingen större hit. Kallare inredningsklimat tillsammans med stenhårda säten gillade inte jag, men smaken är ju som baken..

Håller med. Inredningen kändes kall och dessutom spartansk i jämförelse med vad man var van vid i Uppsala. Dessutom tyckte i alla fall jag att det skar sig med en ljusblå inredning i en buss som utvändigt var Uppsalagrön. Jag tvivlar inte på att Göteborgsinredningen kan ha varit bra i just Göteborg men i Uppsala passade den verkligen inte
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Apropå Swebus övertagning av bl a 5:an för några år sedan så är jag lite nyfiken på de som hann åka med dem på den tiden om det var någon skillnad förrutom bussarna. Körde Swebusförarna bättre? Låg bussarna bättre i tid eller var det mer sena?

//Simon

jocke

Citat från: Simon A skrivet 26 november 2007, 21:27:13 PM
Apropå Swebus övertagning av bl a 5:an för några år sedan så är jag lite nyfiken på de som hann åka med dem på den tiden om det var någon skillnad förrutom bussarna. Körde Swebusförarna bättre? Låg bussarna bättre i tid eller var det mer sena?

//Simon

Bodde i stenhagen då. Swebus hade både 5an och 53an så det var swebus som man åkte med.

Minns inte att förararna skulle kört nå sämre/bättre än i GUB. Tiderna är väl som alla bussbolag, bra men ibland dåligt.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon A

Tack för svaret. Var väl lite det jag trodde. Pappa sa någon gång för länge sen att Swebusförarna var oftast sena eftersom det inte var vana vid stadstempot som rådde och att om man hamnade bakom en Swebusförare som skulle ha avlösning så kunde man bli stånde länge bakom denna för att avlösningarna gick allt annat fort.

//Simon

Staffan Sävenfjord

Citat från: Simon A skrivet 26 november 2007, 22:26:40 PM
Tack för svaret. Var väl lite det jag trodde. Pappa sa någon gång för länge sen att Swebusförarna var oftast sena eftersom det inte var vana vid stadstempot som rådde och att om man hamnade bakom en Swebusförare som skulle ha avlösning så kunde man bli stånde länge bakom denna för att avlösningarna gick allt annat fort.

//Simon

Nu vet jag inte hur Swebus-förarna i Uppsala var jämför med dem i Borås. Men här visade det sig att omlopp som hållit bra så länge SJ Buss/Swebus körde dem sprack totalt när Borås Lokaltrafik tog över dessa linjer. Gäller alltså linjerna 150, 153, 155, 159 och 402 (nu 404) bl a.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 26 november 2007, 21:27:13 PM

//Simon

Jag hade 7:an som den buss som gick hem till mig och det var en av de linjer som Swebus körde på den tiden. Viss skillnad märktes på Swebus förare mot de som körde på GUB. Tidtabellerna minns jag inte att Swebus förare varken var bättre eller sämre att hålla. Däremot kunde de ha lite ryckigare körstil och ha en förmåga att gasa på lite mer på raksträckor. Det märktes att det var förare som egentligen mest hade kört på landsvägar och mest in och ut ur stan men inte i riktig stadstrafik med betydligt fler stopp och tätare mellan hållplatserna

Simon A

Tack för era svar. Det var intressant att få veta.

//Simon