Arriva 6224 på linje 627 - 4 augusti 2015

Startat av Mikael T Nilsson, 04 augusti 2015, 15:33:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Idag dök Arriva 6224 upp på Norrortslinje 627. 6224 var väl tidigare stationerad i Råsta för ersättningstrafiken för Lidingöbanan?

Dörrställning 1-1-0 är normalt sett inte standard i Norrortstrafiken och är väl endast "tillåtet" i Norrtälje- och Nynäshamnstrafiken vad gäller SL-området?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

Är det vagnbrist kan man ju alltid tänja lite på reglerna. Jag har själv kört dåvarande Ljusteröbussen Busslink 4367 på samma linje och den hade samma dörrställning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 06 augusti 2015, 18:48:55 PM
Är det vagnbrist kan man ju alltid tänja lite på reglerna. Jag har själv kört dåvarande Ljusteröbussen Busslink 4367 på samma linje och den hade samma dörrställning.

Det är sant. Ljusterö har ju tidigare under längre perioder haft dörrställning 1-1-0 på flera av sina "fasta" bussar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

ichessy

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 06 augusti 2015, 18:48:55 PM

Regler är Regler och ska därmed följas  ;D
Software Developer