Lite mer från O-Ringen [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 30 juli 2015, 14:51:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Här kommer lite eftersläntrare till bilder från O-Ringen i Borås tagna den 20 juli. Det var den dagen det var längst bussresa och alltså också den dag som det gick åt flest bussar. Staffan har ju redovisat kolonnerna som de körde främst första dagen och det var inga större ändringar till andra dagen. Dock var det ytterligare två kolonner denna dag och de visas nedan. Kolonn 17 på måndagen var f ö de bussar som dagen före gick som kolonn 16. Samtliga bilder tagna vid Nordskogsleden vid/nära O-Ringenstaden.

Kolonn 16

Sohlberg Buss CMB354

Sohlberg Buss ESB370

Sohlberg Buss ARS445

Kolonn 18

Sohlberg Buss CRL802

Sohlberg Buss WOP282

Sohlberg Buss XNR553

Extrabussar

Tingsryds Busstrafik DSY781

Balderbuss AKX992

Så lite blandade bilder på hur det såg ut längs Nordskogsleden.

Kolonn 7 avgår

Sohlberg Buss ARE378

Rastande bussar på rad...

...liksom här

Det kunde bli trångt ibland

Staffan Sävenfjord

Tack Bernt! Då har vi väl fått hela trafiken redovisad under de fyra tävlingsdagar som etappbussar gick.

Intressant att Sohlberg själva körde de tre bussarna i vardera kolonn 16 och 18.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 30 juli 2015, 14:51:11 PM
Jag lyckasdes lägga in dessa bilder i fel del (Busstrafik) så här kommer det på rätt ställe istället. Det gamla inlägget kunde jag dock inte ta bort...

Jag har tagit bort tråden från Busstrafik.

Sundås

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 juli 2015, 15:15:20 PM
Tack Bernt! Då har vi väl fått hela trafiken redovisad under de fyra tävlingsdagar som etappbussar gick.

Intressant att Sohlberg själva körde de tre bussarna i vardera kolonn 16 och 18.

Det var enklast så, eftersom de bara behövdes en dag.

Att en av kolonnerna bytte nummer hade med körtiderna att göra (eller snarare vad de skulle göra nästa dag/dagen innan) :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Sundås

Måste tacka för dessa supersnygga bilder! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Fina bilder och nog 17 är Kronobergslacken den snyggaste länslacken till och med mycket snyggare än många firmalacker..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina