Jona öppnar arkivet, Buss 304 (bildsvep)

Startat av Jona, 30 juli 2015, 00:24:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Gick igenom mitt stora bildarkiv som jag normalt håller slutet och stängt utan allmän insyn.
Men ibland bör ju även jag förgylla någons vardag genom att bjuda på ett bilsvep.

Eftersom jag gillar att låta mina bildsvep, om möjligt, ha en röd tråd så tänkte jag ha det även denna gång.
Så därför tänkte jag visa lite bilder från senaste 7 åren tagna på Buss 304.

På grund av rådande vädersituaton vid fototillfället bjuds det på nästan bara gråa molniga bilder helt utan sol.

Göteborgs Spårvägar 304 lastar vid Frölunda Torg en Decemberdag i Slutet av 2008.

Västerås Lokaltrafik 304 lastar intill Resecentrum på Södra Ringvägen i Västerås en sommardag i Juli 2010

Det är nu slutet av September 2010 och vi befinner oss i Hudiksvall Centrum där KR trafik 304 lastar på Sundsesplanaden.

Sist ut en nyare bild från i maj i år på Skelleftebuss 304 som kommer längs Kanalgatan i Skellefteå för att vika upp mot Busstationen.
Bussen till vänster i bild, som är utanför tävlan är buss 65

På grund av vägarbete ställde man lämpligt upp en avspärrning som gjorde man kunde stå mitt i gatan och fota, och alla bussar tvingades svänga in till vänster i bilden.
Perfekt, det tackar jag för Skellefteå Kommun Tekniska kontoret, ni är välkommen och göra om detta nästa gång jag vill fota i staden.

Alla dessa bussar levde och fanns i trafik vid fototillfället, men jag tror inte att alla dessa 4 st 304-bussar funnits samtidigt i livet dock.
Hoppas jag är förlåten ändå....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Mycket trevligt, jag gillar dina svep med röda trådar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Kollade nu ikväll Svensk Busshistoria och Göteborgs Spårvägar buss ställdes av i slutet av Juli 2010 medan Skelleftebuss 304 inte kom i trafik från september 2010. Så nej, alla dessa 4 bussar fanns inte i trafik samtidigt.
Men 3 av dom har funnits i trafik samtidigt vid någon period....

/Jona
MVH Filosofen Jona

yngrot

Trevligt och jag gillade särskilt bilden från Göteborg. Tydligt och bra info om vilka linjer som kör förbi hpl .. vilket man inte kan säga om den nya designen på hpl toppar och den ljusa blå färgen som knappt syns på lite håll.  :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson