Örebroare på besök i Stockholm - 26 juli 2015 (Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 26 juli 2015, 19:39:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Idag dök två Keolisbussar från Örebro län upp i Stockholm, 3295 & 3296.

Jag antar att de kommer från Odensbacken som väl är det enda trafikområde inom Örebro län som Keolis är entreprenör för i dagsläget?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Det förekommer även två st Volvo 8500 i Örebrolack på pendeltågsersättningen Spånga-Kungsängen/Bålsta. Har inte kollat upp dem, men man kan ju gissa att de skulle kunna vara Nobinas egna vagnar som är tillgängliga under sommarens lågsäsong.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 26 juli 2015, 20:08:59 PM
Det förekommer även två st Volvo 8500 i Örebrolack på pendeltågsersättningen Spånga-Kungsängen/Bålsta. Har inte kollat upp dem, men man kan ju gissa att de skulle kunna vara Nobinas egna vagnar som är tillgängliga under sommarens lågsäsong.

Hej,

Ja, jag har också sett någon boggivagn på i Örebrolack på denna pendeltågsersättning. Har för mig att det var en 8500-buss med "gamla" varianten av front, d v s inte "8900-fronten".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Maria_S.

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 juli 2015, 19:39:44 PM

Idag dök två Keolisbussar från Örebro län upp i Stockholm, 3295 & 3296.

Jag antar att de kommer från Odensbacken som väl är det enda trafikområde inom Örebro län som Keolis är entreprenör för i dagsläget?

Jepp ... Keolis kör i Odensbacken ... annars är det Nobina, Weidermans Buss, Buss i Väst AB och jag tror även Lindbergs Buss som kör i Örebro Län.

Mikael T Nilsson

Citat från: Maria_S. skrivet 04 augusti 2015, 19:19:01 PM
Jepp ... Keolis kör i Odensbacken ... annars är det Nobina, Weidermans Buss, Buss i Väst AB och jag tror även Lindbergs Buss som kör i Örebro Län.

Tack för uppgiften!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael