Tag 811:an till Båtveckan (UL) (Nobina) - 23 juli 2015

Startat av Mikael T Nilsson, 23 juli 2015, 20:02:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Jag vet inte om bilder på denna buss i märkningen "Tag 811:an till Båtveckan" tidigare visats här på Bussnack. Här är i alla fall en bild från 23 juli.

Jag antar att Båtveckan äger rum i Öregrund.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Trevligt, betyder det att 6816 (och någon mer?) är "fast" på enbart 811-turer?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ersa

Mikael T Nilsson

Citat från: DEB skrivet 23 juli 2015, 20:07:42 PM
Trevligt, betyder det att 6816 (och någon mer?) är "fast" på enbart 811-turer?

Jag såg endast 6816 med denna märkning när jag var i Uppsala. Men om jag inte minns fel finns även syskonledvagnarna 6817-18 i Uppsala. Kanske även dessa har fått märkningen.

Citat från: Ersa skrivet 23 juli 2015, 22:12:35 PM
Noll marknadsföring i grannkommunen söderut?

Jag har inte sett någon reklam för Båtveckan i Norrtäljetrakten.

Det är tacksamt att göra reklamtext mot UL:s gula och neutrala färgsättning. Texten framgår tydligt. Minns att även två UL-gula bussar fick texten "Linnébussen" på långsidorna för några år sedan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Stefan P

Hej

Det är båtvecka i Öregrund. Tävlingar i olika klasser köres hela veckan och av slutas med Roslagsloppet, vilket gick efter gammalt ifrån Stockholm till Öregrund. Numera vet jag inte var loppet startar, går dock i mål i Öregrund.

Loppet har gått i mer än femtio år.

Med vänlig hälsning Stefan P

caa

Även 6818 har fått samma dekor. 6817 har den inte

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael