Ett par"Båtbussar"...

Startat av Ulf Berlin, 23 juli 2015, 18:25:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...som det nya"varumärket"hos FAC/Merresors transporter till Kapellskär,Grisslehamn och Nynäshamn benämns
och här kommer ett par bilder tagna 22 juli vid Cityterminalen i Stockholm:

RMG 658,tidigare Eckerölinjen lackerad(vagn 1050)

SSM 238 hade tidigare VikingLine lack(vagn 1133)

Icke att beblanda ihop med Båtbussarna(s trafik)i Karlstad ;)/Ulf
http://karlstad.se/karlstadsbuss/batbuss/tidtabeller-och-kartor/

groenis

Är det inte Björks buss Södertälje som kör Kapellskär ?

Ursäkta om stavningen på Björks buss blivit fel.

/Lennart

Staffan Sävenfjord

Citat från: groenis skrivet 26 juli 2015, 01:15:55 AM

Ursäkta om stavningen på Björks buss blivit fel.

/Lennart

Björks Buss Handelsbolag i Nykvarn är det enligt bolagsregistret. Men på bussarna står det Björcks Buss. Så oavsett hur du stavat kan man knappast säga att det blivit fel.  ;)
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Citat från: groenis skrivet 26 juli 2015, 01:15:55 AM

Stämmer. Det är Nykvarnsföretaget Björcks som kör Kapellskär numera. Vilket i praktiken inneburit 50% Björcks bussar och 50% Fridströms bussar på sträckan under längre tider. Vissa extrema helgdagar har en Björcksbuss haft fyra Fridströmsbussar som förstärkning i Kapellskär för en enda avgång mot Norrtälje och Stockholm. Passagerarantalet på Rosella är minst sagt varierande och svårplanerat för bussföretagen.

Flygbussarna, numera med ovanstående blåvita färger, har kvar trafiken mot Grisslehamn.

Ulf Berlin

Citat från: Ersa skrivet 26 juli 2015, 09:02:08 AM
Stämmer. Det är Nykvarnsföretaget Björcks som kör Kapellskär numera. Vilket i praktiken inneburit 50% Björcks bussar och 50% Fridströms bussar på sträckan under längre tider. Vissa extrema helgdagar har en Björcksbuss haft fyra Fridströmsbussar som förstärkning i Kapellskär för en enda avgång mot Norrtälje och Stockholm. Passagerarantalet på Rosella är minst sagt varierande och svårplanerat för bussföretagen.

Flygbussarna, numera med ovanstående blåvita färger, har kvar trafiken mot Grisslehamn.
....och till Nynäshamn?
Tackar för rättelserna som låg i bakhuvudet men inte kom fram ;)/Ulf

Ersa

Nynäshamn är inte riktigt "mitt område", men jag har för mig att Flygbussarna kör den trafiken fortfarande.

Matte

Citat från: Ersa skrivet 26 juli 2015, 18:29:47 PM
Nynäshamn är inte riktigt "mitt område", men jag har för mig att Flygbussarna kör den trafiken fortfarande.

Jodå ser både Flygbussar och Båtbussar på nämnda ställe i Nynäshamn lastandes eller lossandes dom gånger jag kört 35C.

Lars-Håkan_E

Citat från: Ulf Berlin skrivet 26 juli 2015, 11:09:52 AM
....och till Nynäshamn?
Tackar för rättelserna som låg i bakhuvudet men inte kom fram ;)/Ulf

Och till Viking:s Stadsgårdsterminal (från Cityterminalen) och till Tallink/Silja från Cityterminalen till Värtan och Frihamnnen