Huvudmeny

Tack för vinkningen!

Startat av Staffan Sävenfjord, 23 juli 2015, 17:57:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Fristadsvägen i Borås har denna veckan fått mycket extratrafik på grund av O-Ringen. Dels för att förbifartsleden genom Nordskogen är avstängd för all trafik utom etappbussarna och dels för att Fristadsvägen är den man måste välja om man skall ta sig till O-Ringenstaden och kommer från eller via centrala staden.

Men i går kväll vid 19-tiden var inte trafiken så tät och denne förare tycks ha uppskattat det liksom att jag fotograferade honom och hans buss. Jag såg inte vinkningen förrän jag kom hem så jag ber om ursäkt för att jag inte besvarade den på plats.

yngrot

Den har vi haft nere i Tranemo som ordinarie vagn  så den har jag kört mycket.  dock hör den inte längre till Tranemo depå ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 25 juli 2015, 01:26:32 AM
Den har vi haft nere i Tranemo som ordinarie vagn  så den har jag kört mycket.  dock hör den inte längre till Tranemo depå ..

0210 och ytterligare ett par bussar i nummerföljd har också under några somrar varit utlånade till Göteborg. En tid var de också förstärkningsvagnar på linje 100 Borås-Göteborg.

(Bussen är på väg till Göteborg man kör ut åt "fel håll".)

yngrot

Stämmer att vi låna ut några vagnar till linje 100  dock blev det inte så lång tid ..

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 25 juli 2015, 10:30:41 AM
Stämmer att vi låna ut några vagnar till linje 100  dock blev det inte så lång tid ..

Nej, Nettbuss (eller egentligen fortfarande Orusttrafiken) tog ju över i december. Det var väl också därför som Västtrafik godkände dessa tämligen små bussars insats. Det hade väl varit orimligt om Veolia skulle ha skaffat nya bussar för ett par månaders insats när det visade sig att resandet på linje 100 hösten 2010 steg oväntat mycket. Det var inte ovanligt att det gick åt fem bussar vid en enda avgång på eftermiddagen från Borås.

yngrot

Jag har för mig att det även handla om att facket inte godkände dessa då det på den tiden inte fann komradio i dessa som fungera nere i Göteborg .. Numera har ju alla Rakel så då går det ju enklare flytta runt bussar och bara programmera Rakel till rätt område.. 

CW66

Alltså ursäkta - men jag vill inte vara petig.
Men du måste vara snäll och ställa in dina inställningar på kameran. Man blir lite snurrig i huvudet när man kollar på dina bilder för dom är så otroligt oskarpa - vad har hänt?