Bildsvep - Nynäsbussar - 22 juli 2015 (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 22 juli 2015, 20:28:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep med Nynäsbussar. Först Nobina 3040 (lägsta numret i 30xx-serien hos Nobina Ösmo/Nynäshamn?) på linje 849 som just lämnat Ösmo för vidare färd mot Muskö.

Sedan systervagn Nobina 3041 på den enda eftermiddagsturen på linje 883. Bussen passerar Malmtorget i Nynäshamn på väg från Muskö örlogsbas.

F.d. Tyresövagn Nobina 088, som numera är stationerad i Ösmo. Här på linje 858 mot Grödby.

En f.d. Danmarksbuss, Nobina 3163, på Nynäshamns stadslinje 854 vid Nickstahöjden.

3163 var under en period under 2015 stationerad i Tyresö.

Slutligen boggivagn Nobina 3103 som lämnar Nynäshamns station som linje 858 mot Grödby.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Trevligt,  jag funderar på en resa ner framöver men väntar tills dess att jag slipper åka Ersättningstrafik till/från Bålsta

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 23 juli 2015, 19:04:24 PM
Trevligt,  jag funderar på en resa ner framöver men väntar tills dess att jag slipper åka Ersättningstrafik till/från Bålsta

//Bussmicke www.bussmicke.se

Kul! Ja, det finns en hel del nytt i bussväg att fotografera där.
Lycka till med fotograferandet när du kommer till Nynäs.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.