Här har det hänt en del på 45 år...

Startat av Gunnar D, 21 juli 2015, 09:59:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mr H skrivet 23 juli 2015, 21:28:50 PM
Fantastiskt hur det som är så komplicerat idag var så enkelt en gång i tiden. Bara att låta förnuftet råda!

Mr H

Fast just hemstationerna för lok avskaffades för cirka 25 år sedan.

robergh

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 juli 2015, 21:48:11 PM
Fast just hemstationerna för lok avskaffades för cirka 25 år sedan.

Tänkte mest på interndebitering och avräkning etc. varav det förstnämnda framförallt utvecklats till "skön konst". Och det som inte kan interndebiteras blir heller inte gjort även om det är till förfång för verksamheten! Målet blir då alltså interndebitering!

Mr H

Mr G

Vega planeras väl få en station igen har jag för mig.
吉先生

Björn Forslund

Den där slimmade gångbron var synnerligen häftig!

Peter Rost

Trevligt! Vad har vagnen bakom loket för littera? Vagn två, och tre är ju klassiska Co6 - efter 1970 ändrat till B6.

//Peter

Björn Forslund

Citat från: Peter Rost skrivet 26 juli 2015, 00:56:31 AM
Trevligt! Vad har vagnen bakom loket för littera? Vagn två, och tre är ju klassiska Co6 - efter 1970 ändrat till B6.

//Peter

Det är en B13. Nitad 30-talare, en sådan hängdes på för att få en konduktörskupe.
Det var häftigt att stå på den öppna plattformen och åka genom tunneln under Södermalm. Jag och en polare åkte ofta med Nynäståget från Cst till Farsta, så länge de gamla tågen rullade.

BengaB40

Hej! Kul att få ta del av minnen och bilder från Nynäshamnsbanan från "the good old times"! Firar 10 år som Nynäsbo och kan berätta att sträckan Nicksta-ändstationen kalhöggs på båda sidor för ett antal veckor sedan på order av Trafikverket, lämnande ett ökenlikt landskap efter sig. Verkar ha uppstått problem med rälsen p.g.a. underminering av banvallen efteråt, inte förvånande, speciellt med tanke på de himmelska vattenmängderna denna sommar! Undrar om tågen härifrån börjar gå till Stockholm den 3dje augusti som utlovat! Hälsn. BengaB40