Hybrid på Lidingölinje...

Startat av Ulf Berlin, 20 juli 2015, 21:28:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har börjat att köras lite då och då
och här syns Keolis 4904 vid Ropsten den 15 juli

Denna tur var början på ett omlopp med 73or efteråt,men
tydligen så är Keolis/"SL"missnöjda med 75-boggierna och vill köra mera blandad trafik på ön med hybriderna,så vi får väl se.../Ulf

Bussmicke

Inte undra på att man ser så mycket Skåpmat på 73:an då.. (MAN/OmniCity som jag inte vill se på 73)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Vilken trevlig bild! Kul att man ävan kan se enstaka Volvobussar i Lidingötrafiken, som oväxling till MAN (och ett begränsat antal Scania Omnicity).

Jag har även sett MAN boggie (i 75xx-serien) på linje 73.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 22 juli 2015, 20:13:53 PM
Vilken trevlig bild! Kul att man ävan kan se enstaka Volvobussar i Lidingötrafiken, som oväxling till MAN (och ett begränsat antal Scania Omnicity).

Jag har även sett MAN boggie (i 75xx-serien) på linje 73.
Då har du haft bättre tur än jag :)
Här kommer ett par bilder tagna den 22 juli när 4904 skyltad 203 får lite"kräm"i sig:

Förartjänsterna måtte nog ha blivit lite annorlunda nu när man ska"tanka"vid denna stolpe också ;)/Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 23 juli 2015, 17:52:37 PM
Då har du haft bättre tur än jag :)
Här kommer ett par bilder tagna den 22 juli när 4904 skyltad 203 får lite"kräm"i sig:

Förartjänsterna måtte nog ha blivit lite annorlunda nu när man ska"tanka"vid denna stolpe också ;)/Ulf

Trevligt! Tack för dessa bilder!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.