Bussar i Uppsala stad

Startat av Stefan P, 20 juli 2015, 18:47:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Skall det komma några fler hybrid bussar till Uppsala Stad?

mvh Stefan P

Niclas Rosenius

Svar ja.

I år kommer det 15 hybrider (MAN A37), 3 gröna ledbussar (A23), 3 gula ledbussar (A49) levereras under hösten.

//Niclas

Stefan P

Hej

Tack för snabbt och bra svar.

mvh Stefan P

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juli 2015, 09:19:13 AM
Bara MAN nu igen??

Kommunens inköp upphandlas väl via Lou och då byter man inte leverantör hur som helst.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 21 juli 2015, 09:20:42 AM
Kommunens inköp upphandlas väl via Lou och då byter man inte leverantör hur som helst.

Jo, Tyvärr..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Tyvärr? Är väl bara bra med stabil trafik, på märket färdigutbildade förare, och en fungerande eftermarknad?

Niklas Bygdestam

Om jag förstått saken rätt så kommer flera av Scaniabussarna att försvinna när de nya bussarna levereras.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Ax

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 juli 2015, 03:45:48 AM
Om jag förstått saken rätt så kommer flera av Scaniabussarna att försvinna när de nya bussarna levereras.

Ja tyvärr. Visst var dom skramliga och dom börjar bli gamla men dom var underbara att köra. :(

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 juli 2015, 03:45:48 AM

Ja, alla Scanior förutom övningsbussarna förvinner tillsammans med Neoplan:erna 382-385. Bussarna är väldigt slitna i nuläget och är ju från 2002.

//Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 22 juli 2015, 12:24:01 PM
   Ja, alla Scanior förutom övningsbussarna förvinner tillsammans med Neoplan:erna 382-385. Bussarna är väldigt slitna i nuläget och är ju från 2002.

Äsch då! 02or ska väl rulla 2018 ut? ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Ersa skrivet 22 juli 2015, 13:51:58 PM
Äsch då! 02or ska väl rulla 2018 ut? ;)

Nu är vi ju inte i SL-land där man kör med gamla utslitna bussar på övertid ;-)

Här kör vi 12 + 2 år :-)

//Niclas

jocke

Ska de skrotas eller säljas?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niclas Rosenius

Citat från: jocke skrivet 22 juli 2015, 16:58:18 PM
Ska de skrotas eller säljas?

Vad jag vet så byts dom in mot dom nya.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 22 juli 2015, 19:29:54 PM
  Vad jag vet så byts dom in mot dom nya.

//Niclas

Hur byts dom in mot nya? För det blir ju inte nya Scaniabussar som ersätter dessa. Men jag antar att du menar att MAN köper in Scaniabussarna för att sälja dem vidare någonstans utanför Sverige?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.