fd GUB 263 till salu..

Startat av Jacob, 19 juli 2015, 19:20:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Är väl inget önskefordon som husbuss precis .. rätt sjukt att  de som haft B körkort taget före 1996  kan få köra dessa typer. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jacob

Citat från: yngrot skrivet 20 juli 2015, 11:55:30 AM
rätt sjukt att  de som haft B körkort taget före 1996  kan få köra dessa typer. 

Ännu sjukare är det att en person med relativt nytagna B- och D-körkort inte får köra dem.
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Forslund

Citat från: Jacob skrivet 20 juli 2015, 15:38:12 PM
Ännu sjukare är det att en person med relativt nytagna B- och D-körkort inte får köra dem.

Den är enligt annonsen lastbilsreggad så det krävs alltså C-kort för att köra den.

Niklas Bygdestam

Bussen är på sitt sätt historisk i Uppsala. Det är tydligen den allra sista Neoplan ledbussen ur den allra första serien i Uppsala som ännu är i livet. På det viset är faktiskt bussen på sitt sätt värd att spara. Men att återställa bussen igen kostar troligen en förmögenhet om någon skulle ge sig på detta. Så jag tror vi kan glömma att den bevaras. Däremot kan den nog kanske rulla några till hos en ny ägare som husbuss.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

New_options

Design och färgval kan man väl tycka vad man vill om, men...

Bilden med en svängd bänk till vänster (med matlåda på bänken) och en bänk med vask till höger... Är det själva leden tro? Och hur i hela friden har man då löst vattenrörn? Någon som har någon idé?

Björn Forslund

Citat från: New_options skrivet 05 augusti 2015, 11:17:12 AM
Design och färgval kan man väl tycka vad man vill om, men...

Bilden med en svängd bänk till vänster (med matlåda på bänken) och en bänk med vask till höger... Är det själva leden tro? Och hur i hela friden har man då löst vattenrörn? Någon som har någon idé?

Slang kanske? De går att böja....

roggek

Som husbuss så tycker jag nog att GUB 263 är "rejält påkostad" och bör därför bevaras som husbuss, till skillnad från vissa skcräckexempel man sett med havlfärdiga husbussar i brist på ork och pengar...

Sundås

Tycker den var riktigt läcker inuti - genomarbetad, liksom.  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Aero01

Denna har marinfloc haft som demo/mässbuss , Marinfloc tillverkar reningsverk till sjöfarten därav den blå utsidan och "vågorna"
Mvh Aero01

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk