Huvudmeny

Okej(?)...

Startat av Ulf Berlin, 15 juli 2015, 12:16:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...eller "jaha" ???

Text på Nobina 5872 i Västerhaninge 11 juli som kör på ersättningstrafiken till Nynäshamn.
Liite skrattretande text där det kanske skulle ha stått"Vi kör buss istället för tåg för att förbättra våra spår",men men...
Obs även att bussen har fått en(SL)röd backspegel ;)/Ulf

pegee

Citat från: Ulf Berlin skrivet 15 juli 2015, 12:16:31 PM

Eftersom det uppenbarligen är en västtrafikbuss så måste man väl på något vis visa att bussen
går i SL-land.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 15 juli 2015, 12:16:31 PM
...eller "jaha" ???

Text på Nobina 5872 i Västerhaninge 11 juli som kör på ersättningstrafiken till Nynäshamn.
Liite skrattretande text där det kanske skulle ha stått"Vi kör buss istället för tåg för att förbättra våra spår",men men...

Uppenbarligen har backspegeln bytts ut sedan vi var där den 1 juli. Bilderna från den dagen finns i en tidigare tråd men här en reprisbild på just 5872.

Peter Rost

Trevliga bilder! Det är rätt skönt "muller" i dessa vid inbromsning. :)

Garageras förresten Nobinas Södertäljevagnar i Jordbro, eller Södertäljedepån under pågående Ersättningsperiod?

//Peter

Joakim Wahlberg

Brukar se några av dessa ersättningsbussar på depån i Södertälje (som fö byggs ut just nu) påväg till jobbet varje morgon, så antar att nån av dem står där =)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Matte

Citat från: Peter Rost skrivet 16 juli 2015, 05:36:35 AM
Trevliga bilder! Det är rätt skönt "muller" i dessa vid inbromsning. :)

Garageras förresten Nobinas Södertäljevagnar i Jordbro, eller Södertäljedepån under pågående Ersättningsperiod?

//Peter

Förarna har endast paus/rast i Jordbrogaraget. Och kanske att dom stöd tankas om det är Etanol/RME bussar. Deras ersättningsbussar utgår från Södertälje depån då det skulle göra det ännu struligare om det även kördes ersättningsbussar från Södertörns depåerna.

Kubert

Haha det var denna jag såg när jag skulle titta efter 6702. Fast då minns jag inte om spegeln var röd eller blå, den var förmodligen blå eftersom det var i Juni. Men då var den dock parkerad i Handengaraget, precis bakom busshållplatsen. "Jag är ett pendeltåg" är ju klockrent! :D

HJP

Detta är inte ett lok, utan en buss  ;)

yngrot

Citat från: HJP skrivet 25 juli 2015, 09:50:53 AM

Detta är inte ett lok, utan en buss  ;)

Den var klockren..  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

1896

GDG 1473, en Volvo Alpus, hade LOK004 på reg plåten, bussen var stationerad i Borlänge.  :)

Joakim Wahlberg

Busslink 6702 tillhör numer svenska spårvägssällskapet och finns inte kvar i Handen om det var den det tänktes på =) skulle ha setts i Stockholms området igår men tyvärr gick det inte...
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)