Nobina Hallands "gamlingar" [Många bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 13 juli 2015, 22:06:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Nobina Halland har tretton bussar som är äldre än tio år, de är närmare bestämt av årsmodellerna 2002-2003. Här följer bilder på dessa tagna i Varberg och Falkenberg under andra halvan av juni i år.

5583 på Västra Vallgatan i Varberg den 24 juni.

5637 på Engelbrektsgatan i Varberg den 18 juni. Denna verkar nu vara reserv-stadsbuss i Varberg...

...medan 5638 är detta i Falkenberg. Här står denna vid Falkenbergs bussterminal den 23 juni.

5644 vid Varbergs station den 25 juni.

5653 på Västra Vallgatan i Varberg den 18 juni.

5654 på Holgersgatan i Falkenberg den 23 juni.

5655 på Västra Vallgatan i Varberg den 17 juni.

5657 vid Varbergs station den 16 juni.

5658 på Engelbrektsgatan i Varberg den 16 juni.

5659 på Falkenbergs bussterminal den 23 juni.

5678 på Holgersgatan i Falkenberg den 23 juni.

5680 på Södra vägen i Varberg den 20 juni. Denna har sedan linje 10 startades för 1,5 år sedan haft reklam för "nya linje 10" på sidorna, något som känns lite överspelat nu. I sommar tycks bussen, som annars i stort sett bara går på just linje 10, även göra minst planenlig en sväng på linje 1 till Träslövsläge och åter på sön- och helgdagar.

5680 vid Lorensberg/Träslövsvägen den 26 juni. Notera att den nu blivit av med reklamen för linje 10...

5831 har just lämnat Varbergs station den 18 juni.

Frank Persson

DEB

5583 har aldrig velat visa sig de gånger jag spejat efter den i Varberg... Så grattis till dig och tack för trevligt svep. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bernt Talbrant

Citat från: DEB skrivet 14 juli 2015, 11:25:59 AM
5583 har aldrig velat visa sig de gånger jag spejat efter den i Varberg... Så grattis till dig och tack för trevligt svep. :)

Jag tror den fortfarande "bor" i Falkenberg så där är nog störst chans att hitta den. Inte heller jag brukar nämligen se den särskilt ofta i Varberg...

DEB

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 14 juli 2015, 11:55:25 AM
Jag tror den fortfarande "bor" i Falkenberg så där är nog störst chans att hitta den. Inte heller jag brukar nämligen se den särskilt ofta i Varberg...

Det förklarar i sånt fall ett och annat. Då får jag nog boka in en spaning där också.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Frank Persson

Det är störst chans att se 5583 i Falkenberg. Jag har inte sett den i Varberg när jag varit där.

AdmirT

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 14 juli 2015, 11:55:25 AM

Det stämmer! Den bor tillsammans med 5653, 5654 och 5655 i Falkenberg.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Frank Persson

5654 gick i stadstrafik i Falkenberg igår på linje 10.

Bernt Talbrant

Citat från: Frank Persson skrivet 14 juli 2015, 14:34:53 PM
5654 gick i stadstrafik i Falkenberg igår på linje 10.

Just på linje 10 mellan bussterminalen och järnvägsstationen i Falkenberg brukar det kunna dyka upp lite av varje. Jag gissar att många landsbygdsomlopp innefattar även enstaka turer på linje 10.

Frank Persson

Det kan komma lite av varje på linje 10 i Falkenberg men den körs mest med stadsbuss men regionbussar förekommer ibland.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Ni är roliga,  kalla dessa bussar för gamlingar.  :) De känns inte så gamla.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juli 2015, 16:46:26 PM
Ni är roliga,  kalla dessa bussar för gamlingar.  :) De känns inte så gamla.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Det var just därför jag kallade dem för "gamlingar" och inte gamlingar.  :D  Allt är relativt, men faktum är att dessa alltså är de som är äldst i Nobina Hallands bussflotta.