Bilder från tågersättningen för (Hallonbergen)-Spånga-Bålsta [22 bilder]

Startat av Tobias, 13 juli 2015, 02:46:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Som jag skrev i rubriken så vart det några bilder från dagens ersättningstrafik vid mellan Hallonbergen-Spånga-Bålsta, närmare bestämt 22 stycken som jag tänkte visa nedan och delar därför upp inläggen
med 11 bilder i vardera så det inte ska bli alltför mycket i samma.
Det har visats bilder här inne innan på ersättningen här, men jag väljer ändå att visa de jag tog idag.

Vi börjar dock med en bild på en helt vanlig busslinje i Spånga, närmare bestämt linje 179 som normalt körs med blåbussar. Här är det Arriva 7778 som är påväg ut från Spånga station påväg mot Sollentuna.

Ofgrulia Transport & Personal TUH133 gick på 35D och rullar här från Spånga påväg mot Hallonbergen. Härnäst härstammar denna som Transdev 2296.

Sedan dök denna upp på ersättningen i Spånga, som vi sett bild på innan, nämligen Ofgrulia Transport & Personal RCC379.

Ytterligare en bild från Spånga, denna gången på en UL-målad buss, och det är Nobina 5868 påväg mot Kungsängen.

Vi är fortfarande kvar i Spånga och ser Ofgrulia Transport & Personal RYJ475 som är påväg mot Hallonbergen.

En sista bild från Spånga blir på Nobina 5893 som är påväg mot Hallonbergen och strax ankommer Spånga.

En snabb förflyttning till Barkarby gav inte så mycket tågersättande, enda jag såg var den ovan och f.d Vilhelminabussen som ses nedan.
Här är det iaf Junior & Co TRX292 (härstammar från Sundsvall som Keolis 3162) som rullar in till Barkarby station påväg mot Hallonbergen.

Med den ovan åkte jag hit, till Hallonbergen där ytterligare en gammal Skåning dyker upp på Rissneleden, f.d Transdev 2310, numera Ofgrulia Transport & Personal UDK373 rullar mot Kungsängen.

Ytterligare en bild på Junior & Co TRX292 (fd Keolis 3162) i Hallonbergen, vid hållplats Hallonbergsvägen där man släppte av resenärerna.

Efter ett tag dyker denna upp i backen, Fridströms UKZ892 påväg ner mot Hallonbergen.

Tre bussar i olika färger vid ankomsthållplatsen för ersättningsbussarna.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Tobias

Vi fortsätter vid Hallonbergen och ser Junior & Company XWH283 som tidigare rullat hos Vilhelmina Taxi.

Längre upp på Rissneleden kommer sedan "Hello Sweden" tillbaka, eller Ofgrulia RCC379.

Fridströms Busstrafik 9025 dyker upp längre bort på Rissneleden påväg ner mot Hallonbergen.

Sedan ser vi Nobina 5894 närmare hållplats Bergshöjden, också den påväg ner mot Hallonbergen.

På samma ställe passerar sedan Håbo Buss BFY206 förbi.

Vi förflyttar oss till hållplats Bergshöjden där Fridströms UKZ892 passerar förbi påväg mot Kungsängen.

Åt andra hållet, ner mot Hallonbergen ses Vasselhyttans Taxi & Buss XCM164 passera.

En f.d värmlänning dyker upp, det är f.d Nobina 4736, numera tillhörande Ofgrulia Transport & Personal.

F.d. Keolis 6384, numera Junior & Co BFS693 dyker senare upp vid Bergshöjden. Vid hållplatsen står Arriva 8004 påväg mot Tensta på linje 540.

Håbo buss UMM702 dyker sedan upp strax före Bergshöjden. Denna bussen har senast förflutet som Veolia 2312 och har b. la gått i Dalarna och på linjerna kring Västervik.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

AdmirT

F.d. Veolia 2312 har även rullat i Skåne som skolbuss samt regionbuss efter KLT-tiden. I övrigt ett mycket fint och trevligt svep!
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Ersa

Citat från: Tobias skrivet 13 juli 2015, 02:46:38 AM
Som jag skrev i rubriken så vart det några bilder från dagens ersättningstrafik vid mellan Hallonbergen-Spånga-Bålsta, närmare bestämt 22 stycken som jag tänkte visa nedan och delar därför upp inläggen
med 11 bilder i vardera så det inte ska bli alltför mycket i samma.

Egentligen gäller ju regeln med ett maximalt antal bilder per trådvisning, så att lägga in 11 bilder i startinlägget och 11 st till i ett svar direkt under får ju ingen effekt alls. På samma vis är regeln till för att motverka onödiga bildcitat (och därmed återupprepning) av t.ex 11 bilder i korta svar.
Förr fanns regeln pga att många satt med modemuppkoppling, men idag är regeln mer tänk för att underlätta dem som bor utanför våra största fiberoptik- och 4G-utbyggda tätorter, och därmed ofta tvingas surfa via GSM- och äldre 3G-nät på sina mobila enheter.

Men det var fina bilder! :)

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson