Resa till Kullaberg - 5 bilder

Startat av Hasse L, 09 juli 2015, 11:14:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Linje 8 från Drottninggatan i Helsingborg till Domsten.

CBJ 997 - Nobina 2126. (En "arkivbild" får det bli eftersom bussen jag åkt med skyltades Skånetrafiken vid ändhållplatsen Domsten väg 111.) Ledbussar är inte vanliga på linjen.

Linje 220 till Höganäs.

XXZ 509 - Nobina 7978 med det pampiga f.d. stationshuset i bakgrunden.

Linje 222 till Mölle

LPC 878 - Nobina 7976. Solaris har blivit allt vanligare på Nobinas linjer i Kullabygden. Tycks det mig - vad säger experterna?
Skyltningen är dock inte så snygg. Man skulle faktiskt kunna få plats med det klassiska Mölle-by-the-sea, nej, men att centrera ett kort ortsnamn i skylten är väl inte omöjligt?

Linje 202 till Kullaberg.

XSP 268 - Nobina 6238. Stationshuset i Mölle har också fått stå kvar, i den välbevarade f.d. väntsalen pågick vernissage.
En mindre buss från stadstrafiken i Helsingborg kommer till användning på den smala och krokiga vägen. 202 körs lördag-söndag från första maj och dagligen under sommarturlistan.
Tillägg: Veckoslutstrafiken kommer att pågå till 30 augusti.

Bussmicke

Snyggt, var du bort till fyren? Ligger den nära hållplatsen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Hasse L

Citat från: Bussmicke skrivet 09 juli 2015, 13:28:25 PM
Snyggt, var du bort till fyren? Ligger den nära hållplatsen?
Det är nära till fyren, höjdskillnaden har bussen redan klarat av. Däremot kan man ta sig ned för klippan till havsnivån och upp igen. Det känns efteråt!