Stångåbuss UKH857?

Startat av Patrik, 23 november 2007, 21:00:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Har någon en vagnslista på Stångåbuss, Linköping eller kan säga vilket inv.nr bussen UKH857 har om den har ett?

OSkar000

Vad jag har sett så har den inget inventarienummer synligt och inte heller något radionummer.

Deras andra turistbussar har inventarienummer som börjar från 600 och uppåt så det kan tänkas vara så att den ligger i den serien.

Patrik

Nej precis, jag ser inget nummer så därav frågan.

Bussmicke

Stångåbuss Trafik AB turistbuss UKH857 Volvo B12M6X2 Carrus 9700H med chassinr 11826, karossnr 9933 är det enda som stod att läsa i Turlistan 3/2004.

Den är nog en av få jag inte har bild på, kan man få se den?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

OSkar000

Ska se om det inte finns någon bättre bild någonstans, men denna buss har en förmåga att hålla sig borta även från min kamera.

Volvotoken

Hej på er!!!  Stångåbuss UKH857 har inventarie nr 605

Finns intresse kan jag återkomma med en komplett uppdaterad vagnlista på Stångåbuss/Stureforsbuss

Magnus

Staffan Sävenfjord

Citat från: Volvotoken skrivet 12 december 2007, 17:43:37 PM
Hej på er!!!  Stångåbuss UKH857 har inventarie nr 605

Finns intresse kan jag återkomma med en komplett uppdaterad vagnlista på Stångåbuss/Stureforsbuss

Ja, det skulle vara trevligt med en sådan lista. Som tack visar jag en bild på UKH 857 när den var nästan lika ny som min första digitalkamera. Det är möjligt att föraren var ett ljushuvud, men det kan också vara så att solen speglade sig i vindrutan. Bussen hade varit ute på tågersättning och kom från Västervik. Bara ett par minuter senare än vad tåget skulle ha varit framme enligt tidtabellen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)