CF på Lännavägen 1977

Startat av Gunnar D, 08 juli 2015, 16:39:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Här kunde det vara lite läskigt att köra CF vid möten med många tunga fordon i relativt höga hastigheter.
Lännavägen vid Klarabergsvägen i juli 1977.

Mvh Gunnar

Niclas Wennerlid

Oerhört trevlig bild :-)

// Niclas

Björn Forslund

Man hör det sköna motorljudet från D11:an spelas upp inom sig! CF var en BUSS!

Niklas Bygdestam

Tycker också att det ser så mysigt ut på bilden :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Gelgamesh

Helt klart vackert. Jag har haft förmånen att köra en CF och måste säga att den kandiderar till skönaste motorljudet någonsin. Och instrumenteringen är vacker och... ja. Lätt att gilla, helt klart.

Jörgen

Har letat efter filmklipp på bl.a. youtube där man skulle kunna både se och höra en CF76:a, men inte hittat nåt.
Någon som har sett ett klipp eller har något ljud på en, som kanske kan länka till denne så vore det trevligt,
så man kan uppleva det igen.
Mvh: Jörgen

Björn Forslund

Jag var ute med CF i vintras på en 10-milafärd. Luftfjädring bak så man svävade på moln. Efter några mil blir man ett med bussen.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Björn Forslund

Trevligt, men definitivt ingen CF!

Gelgamesh

Men oj vad mitt busshjärta började klappa.  :)

yngrot

Citat från: Björn Forslund skrivet 09 juli 2015, 18:21:17 PM
Trevligt, men definitivt ingen CF!



Trevligt Scania ljud ..även om det inte är CF    men efter 9 timmar i en CF blir man ju tyvärr lite lomhörd.  De var ju lite lätta i arlset oxå..  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ingwar Åfeldt

Citat från: yngrot skrivet 20 juli 2015, 23:12:36 PM
 

Trevligt Scania ljud ..även om det inte är CF    men efter 9 timmar i en CF blir man ju tyvärr lite lomhörd.  De var ju lite lätta i arlset oxå..  ;)

Ja, CF hade i regel relativt högt motorljud men det fanns undantag. Vagn 0222/6222, som vi hade i Ösmo, hade en ovanligt tystgående motor. Den körde jag mycket på, framförallt, linje 731 Stockholm - Nynäshamn. Mycket behaglig vagn. 0226 var raka motsatsen och hade öknamnet "Stenkrossen". 6177 på Gunnars fina bild körde jag enligt mina noteringar endast en gång.

M v h
Ingwar