Några Haningebussar (Nobina) - 29 juni 2015

Startat av Mikael T Nilsson, 29 juni 2015, 15:43:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder från Haninge där Nobina tog över som entreprenör för SL-busstrafiken från Keolis fr o m 19 juni.

Först Nobina 2501 (f.d. Keolis 3632) på linje 835.

Nobina 3138, en av Nobina Handens nya Scania Citywide led, på linje 839 mot Smådalarö.

Nobina 7234 som nyligen omplacerats från Tyresö till Handen.

Nobina 3174 som numera tillhör Handen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Trevligt,  synd att du inte var ute i fredags istället

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

P.Ek

Trevliga bildsvep! :) Ledvagn på 839an, kan inte ha varit vanligt under Keolis tid.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 29 juni 2015, 16:48:09 PM
Trevligt,  synd att du inte var ute i fredags istället

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Ja, synd att vi inte hade ledig samtidigt. Men kul att få komma till ett trafikområde med helt nya bussar och bussar med helt nya nummer. Kameran gick varm hela dagen.:-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: P.Ek skrivet 29 juni 2015, 20:13:26 PM
Trevliga bildsvep! :) Ledvagn på 839an, kan inte ha varit vanligt under Keolis tid.

Tack :-)
Ledvagn på 839:an förekom på Keolistiden, men jag har bara sett det i söndagsrusningen på sommaren.
Har även bilder på Dalarölinje 869.som utgår från Gullmarsplan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Niclas Wennerlid

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 juni 2015, 21:32:06 PM
Tack :-)
Ledvagn på 839:an förekom på Keolistiden, men jag har bara sett det i söndagsrusningen på sommaren.
Har även bilder på Dalarölinje 869.som utgår från Gullmarsplan.

Ledbuss på 839 el 869 till/från Hotellbryggan var inte ovanligt men 839 till Smådalarö undveks med ledbuss så lång det bara gick, särskilt vintertid.

// Niclas

Kubert

Kul med lite bilder, var också ute igår, dock inga bussbilder denna gång. Hann du hem innan regnet? ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 30 juni 2015, 00:34:09 AM
Ledbuss på 839 el 869 till/från Hotellbryggan var inte ovanligt men 839 till Smådalarö undveks med ledbuss så lång det bara gick, särskilt vintertid.

// Niclas

Ja, det är nog sant. Ledbuss till Smådalarö har jag inte sett tidigare.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael T Nilsson

Citat från: Kubert skrivet 30 juni 2015, 01:34:10 AM
Kul med lite bilder, var också ute igår, dock inga bussbilder denna gång. Hann du hem innan regnet? ;)

Kul att.du upskattade bilderna. :-) När regnet kom hade jag lämnat Haninge och var i Tyresö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Frippe Fribas

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 juni 2015, 15:43:03 PM

Nobina 7234 som nyligen omplacerats från Tyresö till Handen.
Jag har inte så bra koll på Nobinas bussar, men är detta en av blåbussarna som gick på stomlinjerna i Tyresö?
//Fredrik

Tommy E

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 juni 2015, 19:36:47 PM
Jag har inte så bra koll på Nobinas bussar, men är detta en av blåbussarna som gick på stomlinjerna i Tyresö?
//Fredrik

Nej, det var 7246-69 som var blåbussar under den förra avtalsperioden, totalt 24 stycken. Åtminstone för en vecka sedan var en del av dem fortfarande blå, så jag vet inte om alla kommer att omlackeras eller inte. Såvitt jag vet har man bara köpt 15 nya blåbussar, och det verkar svårt att klara trafiken enbart med dessa om inte turtätheten minskas avsevärt.

Baserat på mina observationer gissar jag att de nio första blå boggibussarna (7246-54) inte ska omlackeras. Tillsammans med de 15 nya bussarna blir det i så fall sammanlagt 24 blåbussar, alltså lika många som det var tidigare. De iakttagelser jag gjorde förra veckan stöder denna teori, men det är som sagt bara mina egna spekulationer och inget bekräftat.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael