Bodens Busstrafik har sålts

Startat av Lasse i Bdn, 27 juni 2015, 12:51:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lasse i Bdn

Enl. Bodens Gratistidning har Bodens Busstrafik sålts till Granbergs Buss
Källa: Granbergs Buss

EDIT: Rubriken är utökad för tydlighetens skull
/Admin

Greger Larsson

Lars-Håkan_E

Kul att det fortfarande blir konkurrens i vårt nordligaste län

Ersa

Kommer Bodens Busstrafik med sitt nya ägande nu att lämna delägandet i Centrala Buss Norrbotten?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 27 juni 2015, 23:39:44 PM
Kommer Bodens Busstrafik med sitt nya ägande nu att lämna delägandet i Centrala Buss Norrbotten?

Bodens Busstrafik finns inte med i Centrala Buss delägarförteckning.
http://www.centralabuss.se/om-oss/delagare/

Så antingen har de redan lämnat Centrala Buss och sidan har hunnit uppdateras eller också har de blivit bortglömda. Eller också har de aldrig varit delägare.

Granbergs Buss är delägare i Centrala Buss.

Granbergs Buss vd brukar ju skriva här ibland så vi kanske får ett initierat svar.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Greger Larsson

Granbergs Buss blev delägare i Centrala Buss för två år sedan i samband med köpet av Arvidsjaur Trafik. Efter det har man även köpt Brändöbussen som likaså är med i CB.
Bodens Busstrafik har åtminstone tidigare stått utanför Centrala Buss och vunnit körningar på egen hand, men nu står det ju i pressmeddelandet(från Granbergs) att även Bodenföretaget är delägare så man kanske har gått med nyligen för som Staffan påpekar så finns dom inte med i förteckningen på CB:s hemsida.

LinusG

Här kommer så ett förtydligande från välinsatt källa =)

Granbergs Buss har varit delägare i Centrala Buss sedan November 2013
Brändöbussen som vi köpte var också delägare i CB.
Bodens busstrafik gick in som delägare i CB under December 2014.
Här är det nog bara delägarförtecknignen som ej har blivit uppdaterad på Centrala Buss hemsida.

//Linus

Staffan Sävenfjord

Citat från: LinusG skrivet 28 juni 2015, 11:25:39 AM
Här kommer så ett förtydligande från välinsatt källa =)

Här är det nog bara delägarförtecknignen som ej har blivit uppdaterad på Centrala Buss hemsida.

//Linus

Tack Linus! Visste väl att jag kunde lita på dig!

Återstår dock svaret på Ersas fråga, även om jag tror mig kunna gissa rätt svar. Alltså kommer Bodens Busstrafik nu att lämna delägarskapet i Centrala Buss?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

LinusG

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 juni 2015, 11:40:33 AM
Tack Linus! Visste väl att jag kunde lita på dig!

Återstår dock svaret på Ersas fråga, även om jag tror mig kunna gissa rätt svar. Alltså kommer Bodens Busstrafik nu att lämna delägarskapet i Centrala Buss?

Bodens Busstrafik är ju en egen juridisk person, och således är det dom som är delägare i Centrala Buss.
Precis som det att Brändöbussen fortfarande är delägare.

Så summering: Ingen skillnad gentemot tidigare. Bara nya ägare.

Ersa

Citat från: LinusG skrivet 28 juni 2015, 11:25:39 AM

Aha, det var Granbergs delägande i CB jag inte kände till.
Tack för förtydligandet!

Bussmicke

Citat från: LinusG skrivet 28 juni 2015, 17:34:28 PM
Bodens Busstrafik är ju en egen juridisk person, och således är det dom som är delägare i Centrala Buss.
Precis som det att Brändöbussen fortfarande är delägare.

Så summering: Ingen skillnad gentemot tidigare. Bara nya ägare.
Det förklarar varför inte Granbergs finns med i Koncernstrukturen när man kollar allabolag.se osv trots att flera Brändöbussar har Granbergsnunmer.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

LinusG

Citat från: Bussmicke skrivet 29 juni 2015, 16:54:46 PM
Det förklarar varför inte Granbergs finns med i Koncernstrukturen när man kollar allabolag.se osv trots att flera Brändöbussar har Granbergsnunmer.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Orsaken varför det inte framgår på exempelvis Allabolag är för att dom hämtar sina uppgifter från Bolagsverket.
Bolagsverket gör bara dessa ändringar då det kommit in en ny årsredovisning där dom kan hämta ägarförhållanden.
Detta gör att det kan vara eftersläpningar på 1 år eller mer tillochmed i vissa fall.

Hoppas det var svar på din fråga

//Linus