Mikey i Malmö - Gula delen

Startat av Mikey, 26 juni 2015, 13:40:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Vi kör ett gäng gula bussar också...

Vi börjar med en bild från centralstation, på far och son Bergkvara. Den yngre lillen står fint uppställd framför den större och äldre pappan. :D

Nobina 7482, en av alldeles för få bussar i stan som har inventarienumret tydligt uppsatt fram.

Bergkvarabuss 437. Bergkvara verkade mest köra Citaro, där den äldre versionen verkade vara något vanligare än den nyare, som på denna bild. Men det är trevligt, jag tycker de är härliga bussar :)

Transdev 2332

Nobina 7950. Jag vet inte om det var något tekniskt fel när jag var där, eller om det skall vara så, men jag uppfattade det som att många bussar i trafik med passagerare ombord körde runt med "Skånetrafiken" som skyltning. Eller i en del fall som denna, med skyltskåpen släckta och pappersskylt i vindrutan.

Ännu en härlig Merca, Bergkvara 291

Lysekils busstrafik 2178. Eller ska man säga "Buss i Väst"?

Detaljbild: Överallt i alla samhällen så finns det alltid någon som vill sticka ut. Detta gäller även i busstolarnas värld...

Nobina 7769

Transdev 2388

Södervärn!

Transdev 2374. Undrar om inte detta är min första Irisbus/Iveco Vest-kombination...

Bergkvara 294

Bergkvara 055

Bergkvara 1190

Härlig gammal Transdev - 2295

Ännu en detaljbild i väntan på något att fota...

Bergkvara 292

Bergkvara 1124

Och så avslutar jag detta inlägg med Bergkvara 1143.

Det blir en sista del till, med bussar som varken är gröna eller gula.

AdmirT

Bravos, mycket diggabelt! Nobinas nyare Solarisbussar har problem med skyltskåpen, men vad anledningen är har jag ingen aning. Transdev 2290 + 2292-2993, 2296-2297 är sedan en längre tid tillbaka borta. Kvar är 2294-2295 som mest rullar som tågbussar eller står som insatsbussar i Simrishamn/Ystad och Tomelilla. Även 2308-2310 och 2332-2334 tjänstgör för fullt.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Frank Persson

Fint att du fick bergkvaras Citaro på bild! Ska åka till Malmö och åka någon av dem snart.

Viktor Andersson

Snygga bilder ifrån Ljuva Skåne
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Mikey

Tack för infon, och kul att det uppskattas! :)

Citat från: Frank Persson skrivet 26 juni 2015, 23:30:17 PM
Fint att du fick bergkvaras Citaro på bild! Ska åka till Malmö och åka någon av dem snart.

Gör så! Det är säkert roligare i Malmö under vintertidtabell, men även nu på sommaren gick det en del. Jag tyckte att någon viskade i mitt öra att de äldre ev. skulle bort i december...

Walter

Alla utom de nya MAN ska bort hos Bergkvara i december när tågen till Trelleborg börjar rulla. Så var det sagt tidigare.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Frank Persson

Var i Malmö i måndags och åkte Bergkvarabuss 292 :)

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 27 juni 2015, 22:59:59 PM
Alla utom de nya MAN ska bort hos Bergkvara i december när tågen till Trelleborg börjar rulla. Så var det sagt tidigare.

Undrar var alla tar vägen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juli 2015, 09:00:42 AM
Undrar var alla tar vägen..

Många av dem var ju avställda innan Bergkvara vann detta avtal så slutet är nog nära för de äldre Citaro i alla fall.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Aha okej, jag får vara nöjd över de bilder jag har.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.