F.d. Handenvagn på nya linje 67 - 24 juni 2015

Startat av Mikael T Nilsson, 25 juni 2015, 17:23:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Idag dök f.d. Handenvagn Keolis 6034 upp på nya innerstadslinje 67.

Är det tänkt att Hornsbergs Scanialedvagnar från Handen endast tillfälligt ska trafikera innerstan i avvaktan på nyleverans av de 16 MAN-ledvagnarna med nr 4057 och uppåt?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

Hej! Jag tror att vagnarna från Handen är avsedda för ersättningstrafiken för linje 21, men räcker till andra insatser också ibland.

Ledbussbrist ändå?

Frippe Fribas

Några av dem lär synas i innerstadstrafiken även under hösten, däremot har jag inte koll på vilka individer det handlar om just nu.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 25 juni 2015, 22:48:46 PM
Hej! Jag tror att vagnarna från Handen är avsedda för ersättningstrafiken för linje 21, men räcker till andra insatser också ibland.

Tack för uppgifterna och bilderna!

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 25 juni 2015, 22:50:33 PM
Några av dem lär synas i innerstadstrafiken även under hösten, däremot har jag inte koll på vilka individer det handlar om just nu.
//Fredrik

Tack, då återstår det att se vilka som blir kvar i innerstan och vilka som placeras i vilka förortsdepåer alternativt säljs vidare.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.