Westin Buss 8107...

Startat av Fredde, 23 juni 2015, 17:47:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

... och 8108. Lappen i rutan vid framdörren på 8108 avslöjar att dessa går på sommarens ersättningstrafik på tunnelbanans röda linje.

Westin Buss 8107 (AKK428) och 8108 (AKK440) hos MAN, Lindvreten 2015-06-23.

bussfan

Ingen bild från sidan?

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

John P

Visst, ersättningstrafiken går kanske inte lika snabbt och smidigt som ord T-banane-trafik
men i gengäld håller ersättningstrafiken högre komfort,  i alla fall om man får sitta ned och AC:n fungerar !  :) 
Var gick dessa tidigare och hos vem ?
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: John P skrivet 25 juni 2015, 11:43:44 AM
Visst, ersättningstrafiken går kanske inte lika snabbt och smidigt som ord T-banane-trafik
men i gengäld håller ersättningstrafiken högre komfort,  i alla fall om man får sitta ned och AC:n fungerar !  :) 
Var gick dessa tidigare och hos vem ?

De båda på bilden gick hos Ödeborgs Buss. AC finns i alla moderna tunnelbanevagnar men jag är inte säker på att det finns i alla ersättningsbussar. Så jag förstår inte varför den skulle hålla högre komfort.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Adrian Langemar

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 juni 2015, 12:02:39 PM
De båda på bilden gick hos Ödeborgs Buss. AC finns i alla moderna tunnelbanevagnar men jag är inte säker på att det finns i alla ersättningsbussar. Så jag förstår inte varför den skulle hålla högre komfort.

Nej det är bara C20F 2000 som har AC och den brukar inte gå på Röda linjen. C20 har inte AC.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Adrian Langemar skrivet 25 juni 2015, 12:12:36 PM
Nej det är bara C20F 2000 som har AC och den brukar inte gå på Röda linjen. C20 har inte AC.

Ajdå! Då tar jag tillbaka. Jag tänkte nog på pendeltågen X60.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

John P

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 juni 2015, 12:02:39 PM

Jag var kanske lite otydlig men jag syftade på dessa två bussarna och andra likvärdiga bussar som förutom AC även har höga säten .
Bussförare på Nobina Trollhättan.

5783

Jag åkte en gul likadan buss mellan Sätra och Skärholmen som var varm som en bastu i och dessutom knökfull. Dessutom tog det flera minuter att komma av bussen. De skulle kört ledvagnar med 2-2-2 dörrar i stället för dessa landsbygdsvagnar. Som tur är så varar inte eländet mer än till 5 augusti. Ska försöka att undvika sträckan så gott det går.

Bussmicke

Citat från: Daniel S skrivet 25 juni 2015, 20:05:10 PM
Ska försöka att undvika sträckan så gott det går.

Inte jag, jag skall fotografera med glädje idag..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2015, 01:34:49 AM
Inte jag, jag skall fotografera med glädje idag..

Går lite väl fort bara, tog alla utom en på inte ens en kvart...

Frippe Fribas

Fast då kan man ju ägna lite tid åt att dokumentera gamla Keolisbussar som försvinner och nya Nobinor som tillkommit, Skärholmen är ganska strategiskt på det viset.
//Fredrik

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 26 juni 2015, 09:34:59 AM
Går lite väl fort bara, tog alla utom en på inte ens en kvart...
Ja och tyvärr bara gula i trafik.  Blåa 8107 stod som reserv :(

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 juni 2015, 09:59:55 AM
Fast då kan man ju ägna lite tid åt att dokumentera gamla Keolisbussar som försvinner och nya Nobinor som tillkommit, Skärholmen är ganska strategiskt på det viset.
//Fredrik
Vilka gamla som försvinner?
Vädret var inte särskilt lockande till ett längre besök
//Bussmicke.

Frippe Fribas

När jag var där kom två 32xx Volvo kortisar som försvinner under sena sommaren/tidiga hösten när Gubbängen får sina MAN från Söderhallen.
46xx har jag mest sett i Huddingetrafiken, men de dyker ibland upp på 740 även i Skärholmen.
//Fredrik

Bussmicke

4630 rullade på 708 igår kväll.
//Bussmicke.