Keolis sista dagar i Handen (bilder)

Startat av DEB, 21 juni 2015, 22:53:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

I fredags hamrades den sista spiken i kistan för Keolis som utförare av busstrafiken i Handen. Här kommer ett svep över diverse vagnar som Keolis har kört med fram tills nyligen.

Keolis 6702 har avhandlats i en annan aktuell tråd. För någon vecka sedan hade jag turen att få se den en sista gång som Keolisbuss när den var på väg mot garaget efter okänt uppdrag. Ägs numera av Svenska Spårvagnssällskapet.

Keolis 6027 har ankommit till natursköna Tyresta by. Vad som händer med denna vagn verkar ännu vara okänt, men pension lär inte vara aktuellt ännu.

Keolis 4918 var en irriterande lucka i min samlingt, skönt att få den avklarad. Hela 49-serien lär väl hamna på skroten med tanke på skick, ålder och egenskaper.

Keolis 5291 i Jordbro, närmare bestämt Västerbommen. 52-vagnarna lär även de ha gjort sitt efter många år i trafik.

En promenad bort dök Keolis 6659 upp på 841. Denna är liksom övriga 665x-vagnar övertagen av Nobina, men än verkar dess inventarienummer hos sin nya operatör vara okänd.

En eller flera b9s i 66-serien har även synts på Handelinjer, till exempel 829 och 865. Tråkigt nog har jag inte haft möjlighet att fota den/dem de gånger jag såg det.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Sven W

Hej

En liten fråga från en som inte vet. Vem tar över det här området nu?

undrar
Sven

DEB

Citat från: Sven W skrivet 21 juni 2015, 23:11:51 PM
Hej

En liten fråga från en som inte vet. Vem tar över det här området nu?

undrar
Sven

Det är Nobina som i fredags övertog trafiken.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

Bussmicke

DEB, jag kommer snurra runt i handen på fredag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juni 2015, 23:31:15 PM
DEB, jag kommer snurra runt i handen på fredag.

Trevligt, jag kan säkert närvara då. Börjar dock att fylla ut fotosamlingen redan imorgon.

Fredrik Klint

Kubert

Kul att du fick tillfälle att ta lite bilder på 6702 i rullning. Den kommer vara mycket saknad i Handen. Nu får vi bara se vad som händer med 5141. Det kanske blir den som tar över platsen som "avställnings/abonnerings/uthyrningsbuss" i Handengaraget. Eller så står den kvar i Tyresö, vi får se.

Idag när jag var ute och kikade såg jag väldigt mycket nya, blanka och välputsade bussar.  4918, hur "modern" man än känner att den är, har den redan blivit rätt saggig.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa fina sista bilder på Keolis Handenvagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.