ElectriCity idag (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 17 juni 2015, 00:17:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

På en utflykt med mina söner idag, som försåtligt lades så att en provtur med linje 55 skulle kunna ingå i utflykten  ;), tog jag några bilder. Dessvärre såg jag på den korta tiden inte till en enda av de tre rena elbussarna, så ni får hålla tillgodo med två av elhybriderna.

Här kommer 2036 som vi skall åka med in till hållplats Lilla Bommen...

Interiörbild. Så här snygg reseinformationsdisplay finns inte på några andra fordon i Göteborg.

Bussen har kommit fram till ändhållplatsen Teknikgatan (Lindholmen Science Center) och ska precis köra in i "laddhuset".

Ser ni bussen inne i huset?

En annan av bussarna, 2037, vid Lindholmen:

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

janjoh

Snyggt!  ;)

Jag gillar nya färgen på klädseln. En pigg och fräsch lackering också. Är bra så den utmärker sig på Lindholmsallén bland alla bussar. det känsns spontant som linje 55 är en succé. En linjesträckning som saknats också då linje 16 och linje16X varit den enda busslinjen (!) som gått över Göta älvbron :)

janjoh

Förutom Gul Express då  som går från Torslanda via Nordstan till Partille;)

Jonas Gustafsson

Citat från: janjoh skrivet 17 juni 2015, 16:43:46 PM
Snyggt!  ;)

Jag gillar nya färgen på klädseln. En pigg och fräsch lackering också. Är bra så den utmärker sig på Lindholmsallén bland alla bussar. det känsns spontant som linje 55 är en succé. En linjesträckning som saknats också då linje 16 och linje16X varit den enda busslinjen (!) som gått över Göta älvbron :)

Som går till/från Lindholmen via Götaälvbron menar du väl då, antar jag? Totalt är det säkert ett dussin busslinjer som passerar bron...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.