SL Linje 91, 196, 197 och 198 - körvägar vid Fridhemsplan

Startat av Jimmy, 15 juni 2015, 19:36:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

2014-12-19 ändrades körvägen för nattlinje 91 mot Frihamnen vid Fridhemsplan.
Efter att tidigare ha kört Fridhemsgatan - Sankt Göransgatan - Sankt Eriksgatan - Fleminggatan så började den köra Fridhemsgatan – Fleminggatan.

Ändrades körvägen samtidigt på samma ställe för linje 196, 197 och 198 också?
Eller kör de kvar i Fridhemsgatan - Sankt Göransgatan - Sankt Eriksgatan - Fleminggatan?

Kul om någon vet svaret!

Jimmy

MartinMartin

Citat från: Jimmy skrivet 15 juni 2015, 19:36:19 PM
Efter att tidigare ha kört Fridhemsgatan - Sankt Göransgatan - Sankt Eriksgatan - Fleminggatan så började den köra Fridhemsgatan – Fleminggatan.

Eller kör de kvar i Fridhemsgatan - Sankt Göransgatan - Sankt Eriksgatan - Fleminggatan?

Kul om någon vet svaret!

Jimmy

Jag har aldrig kört 91 på St Göransgatan så det där datumet vet jag inte var du fått ifrån, sen spelar det ingen roll var du kör.
Finns inga hållplatser på sträckan.

Ted Selander

Citat från: Jimmy skrivet 15 juni 2015, 19:36:19 PM

Kul om någon vet svaret!

Jimmy

Det går inte längre någon busslinje på S:t Göransgatan på det aktuella avsnittet, som numera är dubbelriktat. Det har att göra med ändrade regler i korsningen S:t Eriksgatan x Fleminggatan.
Jag har dock ingen källa ang. datum för de linjer du frågar efter.

Jag förstår ju att din fråga inte har med hur man väljer att köra mellan hållplatser att göra, utan att det gäller den officiella körvägen!

MartinMartin

Citat från: Ted S skrivet 21 juni 2015, 20:41:04 PM
Det går inte längre någon busslinje på S:t Göransgatan på det aktuella avsnittet, som numera är dubbelriktat. Det har att göra med ändrade regler i korsningen S:t Eriksgatan x Fleminggatan.
Jag har dock ingen källa ang. datum för de linjer du frågar efter.

Jag förstår ju att din fråga inte har med hur man väljer att köra mellan hållplatser att göra, utan att det gäller den officiella körvägen!

Fast det är fortfarande tillåtet att svänga höger in på Flemminggatan från S:t Eriksgatan.

Jimmy

Ja nu har jag ju inte hittat på datumet 2014-12-19.
SL linjebeskrivning daterad 2011-08-22 anger körväg mot Frihamnen: Fridhemsg - Sankt Göransg - Sankt Eriksg - Flemingg.
SL linjebeskrivning daterad 2014-12-19 anger körväg mot Frihamnen: Fridhemsg - Flemingg.
Därav min fråga.

Att man körde via Sankt Göransg beror på att man fram till mitten av mars 2003 hade turer som gick Stora Essingen - Fridhemsplan med vändning Fridhemsg - Sankt Göransg - Sankt Eriksg - Flemingg - Fridhemsg. Sedan har Sankt Göransg stått kvar i körvägsbeskrivningarna tills det kom en ändrad sådan 2014-12-19.

Då är det ännu mer intressant om man kört  Fridhemsg - Flemingg mot Frihamnen före 2014-12-19 och i så fall from när!

Jimmy