Estelle Danielsson [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 08 juni 2015, 23:07:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Den förändrade designen på bussarna i Jämtland tycker åtminstone jag är ett riktigt lyft jämfört med det svarta fram och bak. Idag har jag sett några nya samt en ommålad buss med den "nya" målningen. Nedan en bild på Danielssons "Estelle" ENW008 vid busstationen i Östersund.

yngrot

Verkligen ett lyft med den nya lacken..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niklas Bygdestam

Lacken känns modern och tidsenlig :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Lite för mycket vitt för min smak.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juni 2015, 23:58:46 PM
Lite för mycket vitt för min smak.

Så länge svartfronten försvinner är jag nöjd.
Men hur ska tid och pengarna räcka till för att besöka Jämtland. Dit hade jag ingen resa planerad på grund av dåligt lackval, men nu byter man så nu har jag ingen anledning och inte åka dit...

/Jona
MVH Filosofen Jona

1896

Den lacken var då bra mycket bättre än den förra.  :)

Mack

Citat från: Jona skrivet 09 juni 2015, 00:08:56 AM
Så länge svartfronten försvinner är jag nöjd.
Men hur ska tid och pengarna räcka till för att besöka Jämtland. Dit hade jag ingen resa planerad på grund av dåligt lackval, men nu byter man så nu har jag ingen anledning och inte åka dit...

/Jona

Håller med. Svartfronten var varken snygg eller praktiskt ur dom resandes synpunkt.
Ett lagomt och trevligt lyft blev det nu i mitt tycke.

Ersa

Svartfronten ska väl inte försvinna, utan finnas under sina respektive avtal tiden ut? Dvs avtalen för Härjedalen, Berg, Bräckte, Strömsund och Krokom.
Den nyare vita färgen kom då nuvarande avtalen för Åre och Ragunda drog igång.

Men det lär knappast några förbud för CB-företagen att "blanda" svartvita och vita bussar om det behövs. 

Resenären

Instämmer - bra att den hemska svarta fronten (och aktern) är borta. Det nya är snyggt och stilrent. Bra där!

Ersa

Som sagt är bussarna med svartfront inte alls "borta", utan lär förbli i absolut majoritet i många år till. Eller vet ni något som jag inte vet, som att Länstrafiken skulle ha beordrat och bekostat omlack av alla svartfrontar?