Huvudmeny

Swebus 5676..

Startat av Bussmicke, 22 november 2007, 21:11:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Ingen perfekt bild alls men Danne m224 skulle ju fira att de kommit i trafik vad nu det firandet innebär..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Bästa busstypen i SL-trafiken enligt min mening...

/Fredde

BadTab

Citat från: Fredde_J skrivet 22 november 2007, 22:47:58 PM
Bästa busstypen i SL-trafiken enligt min mening...

/Fredde

Men sämst att mecka med enligt min mening... Måste dock hålla med dig om att de är kanonbra att köra sålänge dörrarna inte används... 8)

Karsten

Citat från: BadTab skrivet 22 november 2007, 22:50:23 PM
Men sämst att mecka med enligt min mening... Måste dock hålla med dig om att de är kanonbra att köra sålänge dörrarna inte används... 8)

Exakt! Varför i h-vete måste det väsnas så otroligt om dörrarna? Borde väl gå att sätta någon forma av ljuddämpare, har för mig att Hornsberg gjorde det på vissa Maxci (men bara på framdörrarna, resenärerna var inte lika viktiga).
En annan störande sak på nyare Volvo (framför allt just B12M) är att drivningen läggs ur precis innan man stannat, vilket orsakar mindre bekväma inbromsningar. Enligt skribenter här en inställningsfråga i växellådan, hur knepigt är det?

Hade det inte varit för dessa brister, och andra små egenheter på B12M, hade de varit mina favoriter att köra. Men ännu är det bästa en gammal B10M led (H23A), trots allt märks det obefintliga underhållet mindre på dem än B12orna. :-\

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 november 2007, 00:09:30 AM
Det är NBS systemet som skickar i friläge för tidigt, går att justera hyfsat enkelt, har inte märkt detta på Busslinks B12M.

//Lars

Okej, då är det snarare en fråga om vilja, tid och intresse alltså. Vad är förresten NBS för något?