Några bilder från Borlänge/Falun...

Startat av Ulf Berlin, 27 maj 2015, 13:49:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...som har en rätt blandad"kompott"av bussar från olika delar av landet.
Bilderna är tagna 22 maj och vi börjar i Borlänge med några f d SL individer:

Keolis 5268

Keolis 5267

Keolis 5269(Rämshyttan låter långt bort men tar ca 35 min från Borlänge,vilket är samma som Handen-Dalarö där man har åkt med samma busstyp...)
(Att dessa 3 skulle hamna här upp var nog en stor överraskning för de flesta ;)och dom har kvar samma sunkiga SL säten och halvrostiga stolpar inne...)

På denna lite mörka bild vid Borlänge Resecentrum syns Keolis 3286 och 1209 på linje 152 som tillsamman med linje 151 utgör stomtrafiken till Falun med hög turtäthet
och körs med flera vagnar ur serierna 120x,328x och 122x.

Stadstrafiken utgörs i övrigt av vagnar från Sundsvall i serien 8101 och uppåt och här syns Keolis 8121(Dessa har Scaniamärket kvar i fronten tillskillnad från SL vagnarna)

SälenBuss 9580 avgår mot en lång resa mot fjällvärlden

Denna f d SWEX 6337 ägs nu av SälenBuss och stod(antagligen)stand by

Gamla Dalabuss 4309/SWE 2065 gick på skolturer

Keolis hade några av denna typ av vagnar här.

Keolis  servicebil i Borlänge(inv nummer?)

Vid Resecentrum i Falun en stund senare sågs dessa:

Keolis 1223(från Sörmland?)

Keolis 8309 från Sundsvall(Älskar denna destination :))

I Falun körs det med ledvagnar och här finns Keolis 3153 och 3154 som bl a har gått i SL trafiken

F d SWE/NOB 5961(nuv ägare?)

F d KR 114(nuv ägare 9818?)

F d SWE/NOB 5958 och nuv ägare Hedmans i Svärdsjö
Finns det flera övertagna f d SWE/NOB i detta område?

Dalarna är ett outforskat område för mig och det var riktigt trevligt att få se denna blandning av bussar i detta område :)/Ulf

Ted Selander

Tack för uttömmande bildreportage. Den mobila bussverkstaden har nummer 3925.

Bussmicke

Småbussar på linje 5 tillhör väl inte Keolis?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Lundqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 27 maj 2015, 18:50:23 PM
Småbussar på linje 5 tillhör väl inte Keolis?
Den är registrerad på Hedmans Taxi så kanske har du rätt :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

[

Dalarna är ett outforskat område för mig och det var riktigt trevligt att få se denna blandning av bussar i detta område :)/Ulf
[/quote]
Menar du Falun/Borlängeområdet eller hela dalarna? :) ,Hedmans har i allafall flera fd Nobina vagnar i 59xx serien och Sälenbuss har fd Nobina 5964 samt 4 st 63xx vagnar från Swebus/Nobina.Många fd 20xx vagnar har funnits kvar och finns fortfarande kvar på de olika Sambus företagen i länet.

allan 99

Citat från: j-a skrivet 27 maj 2015, 19:15:26 PM
[

Menar du Falun/Borlängeområdet eller hela dalarna? :) ,Hedmans har i allafall flera fd Nobina vagnar i 59xx serien och Sälenbuss har fd Nobina 5964 samt 4 st 63xx vagnar från Swebus/Nobina.Många fd 20xx vagnar har funnits kvar och finns fortfarande kvar på de olika Sambus företagen i länet.
brukar inte keolis låna några fd 20vagnar för skolkörning
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Ulf Berlin

Citat från: Ted S skrivet 27 maj 2015, 14:40:26 PM
Tack för uttömmande bildreportage. Den mobila bussverkstaden har nummer 3925.
Tack för detta :)/Ulf

Ulf Berlin

Citat från: Andreas Lundqvist skrivet 27 maj 2015, 18:56:38 PM
Den är registrerad på Hedmans Taxi så kanske har du rätt :)
Ok,lite senare gick Keolis 1228 på 5an så jag antog att dom hade samma utövare då dessa småbussar inte finns med i SBH./Ulf

Ulf Berlin

Citat från: j-a skrivet 27 maj 2015, 19:15:26 PM

tack för svaren.
Lite svårt att veta här vem som är trafikutövare då det endast står"Sambus"på dom./Ulf