Något skinande nytt, och något inte alls så nytt

Startat av Mikey, 21 maj 2015, 17:56:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Vi börjar med det nya. I måndags drog Nettbuss igång linjen mellan Västerås till Arlanda, och till detta har man köpt ett gäng sprillans nya Irizar i6. Två av dem hamnade framför min kameralins igår:

EPS132

EPS181

Och så något som är betydligt vackrare. I morse mötte jag Spårvägssällskapets Van Hool Alizée när jag promenerade genom ett ganska blött och folktomt Uppsala. Det är alltid härligt att få se (och höra) riktiga bussar i drift :)

AdmirT

Tummen upp! Synd dock att vi inte hann träffas idag...
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Mikey

Tack!

Ja, tyvärr blev det inte möjlighet till det idag, men det blir nog många tillfällen framöver :)

Mack

Håller med om det sistnämnda.
Den Van Hoolen är vacker, och jag kan tänka mig, härlig att höra i verkliga livet!

Uno A.

Håller med om att Van Hool är en snygg buss, Men vad är det som gör den mer Riktig än Irizar ???

Mack

Citat från: Uno A. skrivet 21 maj 2015, 21:21:28 PM
Håller med om att Van Hool är en snygg buss, Men vad är det som gör den mer Riktig än Irizar ???

För min del, och nu drar jag tyvärr många och inte bara Irizarna över en och samma kam, så är det helhetskänslan.
En Alizée känns för mig stabilare i karossen, knakar inte lika mycket, och sväljer guppen bättre än modernare diton.
Allt för många bussar man på senare tid har åkt med, nyare sådana, där framrutorna spruckit tvärsöver när dom kört över fartgupp, och inredning som lossnat eller vibrerat lös.

Men som sagt..jag drar många nyare över en och samma kam också. Irizarna kanske är riktigt trevliga att åka med?

AdmirT

Citat från: Mikey skrivet 21 maj 2015, 20:00:09 PM
Tack!

Ja, tyvärr blev det inte möjlighet till det idag, men det blir nog många tillfällen framöver :)

Jo sjävklart! :) Trevligt att träffas igår, idag gick det bättre för min del med 5994 - i Enköping :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/