Fagerhult & Fågelfors...(Bilder)

Startat av Patrik, 07 maj 2015, 11:42:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Bussmicke

Snyggt jobbat. 

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Tack för trevliga bilder från platser man hört talats och inte. Fagerhult fanns ju för antal år sen på TV med Leif GW Persson mfl.

Fågelfors har jag aldrig hört talats om.

Med vänlig hälsning Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 07 maj 2015, 17:42:09 PM
Hej

Tack för trevliga bilder från platser man hört talats och inte. Fagerhult fanns ju för antal år sen på TV med Leif GW Persson mfl.

Fågelfors har jag aldrig hört talats om.

Det är så vitt jag förstår ett annat Fagerhult där Leif GW, Jan Guillou och Per Lorentzon höll till och jagade. Det finns många Fagerhult i Sverige.

Om namnet Fågelfors klingar bekant för någon så är det nog därför att tidigare fanns ett bussbolag Trafik AB Fågelfors-Oskarshamn, även kallat FATBO vilket berodde på att initialbokstäverna stod i den ordningen i loggan. Det bytte namn till Högsby Trafik AB, som sedan såldes till Linjebuss.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Stefan P

Hej

Jag kan mycket väl ha fel, tänkte inte på att fanns mer än ett Fagerhult.

bussfan

Bussfanatikern

Observera att BHW 761 har nummer 2149.

S Svensson

Tack för 2151. Där kom den. Den lilla som är reg på Buss i Väst kanske syns också ? Alltså en från Bengtsfors.

Kaxen

Ska vi vara petiga såldes inte Högsby Trafik AB till Linjebuss. Linjebuss vann trafiken 1994 i en upphandling och köpte de flesta av företagets bussar.

Sundås

Citat från: S Svensson skrivet 09 maj 2015, 20:21:09 PM
Tack för 2151. Där kom den. Den lilla som är reg på Buss i Väst kanske syns också ? Alltså en från Bengtsfors.

Finns även en till likadan, 2150.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Citat från: Kaxen skrivet 14 maj 2015, 00:26:33 AM
Ska vi vara petiga såldes inte Högsby Trafik AB till Linjebuss. Linjebuss vann trafiken 1994 i en upphandling och köpte de flesta av företagets bussar.

Det har jag trott i 20 år att företaget såldes. Vad hände med firman sen? De finns väl inte kvar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kaxen

Den finns inte kvar, den upphörde efter anbudsförlusten.