Några olika bussar i Gävle [13 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 30 april 2015, 20:03:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hej! Spenderade helgen och början av veckan i Gävle. Fick lite tid över, och passade på att fota några bussar då. Första bussbilderna jag tar i Gävle sen jag började åka hit i november förra året ;D
Som vanligt, tycker du bilden är suddig, så klicka på den så syns den i "rätt" upplösning.

Vi börjar där dem flesta av mina resor hit slutar, Gävle C. Nettbuss Stadsbussarna 208 mot Valbo Köpstad Ska strax stanna vid hållplatsen Gävle Central innan den passerar under järnvägen (som tog mig hit, åka buss gör jag såklart inte).

Vi tar en liten virtuell promenad promenad från station ner till Norra Strandgatan, där VS & Perssons Bussar 717 strax ska svänga in på Murénbron.

Fast vi fortsätter på Norra Strandgatan, och hamnar slutligen på Södra Strandgatan, där Nettbuss Stadsbussarna 200 svänger in på reglérhållplatsen.

Vi går en liten bit till, och hamnar på Södra Kunsgatan där denna karavan av MAN-bussar närmar sig fotografen. Tyvärr bara 3st! Hade varit maffigt med fler ;D

I Gävle syns inte bara Xtrafik-bussar, utan även UL-bussar på några linjer. Här Nobina 7593 på linjen till Älvkarleby.

Och vissa turer på 501 går till Stutskä´. Och då kan man tydligen få åka med Nobina 5899.

Eller med Nobina 7593, denna med lite tydligare skylt!

Eller så får man åka gammal UL-buss på Xtrafik-linje. Här i form av VS & Perssons Bussar 781. Tidigare KR Trafik, fast med annat nummer.

Man kan ju tro att det bara finns MAN, Volvo och Merca?! Men närå, även några Scanior finns! Nettbuss Stadsbussarna 163.

Service 298.

Även Grönlunds var ute på tisdagsmorgonen.

Ni börjar intresset att skriva mer bildtext sina, så vi tar någon till bara! Högbergs Bussresor DJN707, där vi börja, på Norra Strandgatan.

Och vi avslutar med en bild på Nettbuss Stadsbussarna 230 vid Gävle Central.

Hoppas bilderna uppskattades! Fler bilder finns uppladdade på hemsidan, både tåg och bussbilder (med markering "NY!" i ytterligare 30 dagar).
//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Peter Öden

Hej !

Fina bilder från Gävle !

Mvh Peter Ö

Joakim Wahlberg

Citat från: Peter Öden skrivet 01 maj 2015, 09:00:56 AM
Hej !

Fina bilder från Gävle !

Mvh Peter Ö
Tack! Förhoppningsvis blir det fler snart :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)