Vad gör Keolis 8401 i Norrköping?

Startat av moenia, 19 mars 2015, 14:29:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moenia

Har sett den här fula ankungen köra omkring i Norrköping en tid nu och reagerat på den ovanliga lacken och busstypen.

Bussmicke har ett par bilder på den från tiden hos Busslink i Sundsvallstrakten 05-06:

Någon som har mer info?

Carl Eric

Nu gissar jag, men det kan inte vara så att den används för de stadsdelsbussar som Keolis kör i Norrköping? Vanligtvis tror jag att trafiken bedrivs med FIAT Coman MaxiRider men 8401 kanske används som någon form av reservbuss?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

moenia

Citat från: Carl Eric skrivet 20 mars 2015, 11:08:09 AM
Nu gissar jag, men det kan inte vara så att den används för de stadsdelsbussar som Keolis kör i Norrköping? Vanligtvis tror jag att trafiken bedrivs med FIAT Coman MaxiRider men 8401 kanske används som någon form av reservbuss?
Hade ingen aning om att Keolis kör i Norrköping. I så fall är det ju fullt rimligt. Lite tokigt att de inte lackat om dock. Måste varit ett akut, kanske tillfälligt inhopp?

Carl Eric

Servicelinje 190 (och jag tror även 191) i Norrköping körs av Keolis garage i Finspång!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Om inte något ändrats så kör man det från depån i Norrköping
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Då är det säkert så, var osäker på vad min kompis egentligen sa men chansade på Finspång... :)

Turbo

Keolis har en depå i Norrköping, med 4 st stadsdelsbussar, samt en depå i Finspång med 8 st stora bussar samt 2 servicelinjebussar. Den vita bussen är ett reservfordon för både Norrköping och Finspång servicetrafik.