Huvudmeny

Keolis 6430

Startat av Henke, 18 mars 2015, 10:43:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henke

Nobina 6115 numera Keolis 6430 var inblandad i en krock med en annan buss i måndags.

Bussen som blev så fin efter sitt besök i Säffle förra året...
Har inte hört något om några skadade iallafall,  det är ju bra det.
Bussen är säkert på rull om någon månad förhoppningsvis.

MAN-bussen kan de gärna skrota för min del, men den är säkert snart också i trafik.

homer

hehe, ska vi in på den diskussionen...

Volvon kan de gärna skrota för min del. bullrar och vibrerar hela tiden, stoppknappar som aldrig fungerar eller plingar även om ingen trycker, underdimensionerad AC, kort och gott en buss man blir trött och iriterad efter att ha haft en dag...

MAN bussen däremort, visserligen ingen raket när man trampar ner gasen, och avsaknad av farthållare och framdörrar som inte håller tätt i motorvägasfart, men ojoj vad mjukt och skönt de går, tyst och vibrationsfritt, dessutom ett värme och kylaggregat som kan jämföras med en personbils, där man har en varm buss på 10 minuter mot volvon där man kan få vänta 2-3 timmar på motsvarande värme, dessutom en AC som orkar kyla hela bussen. kort och gott en buss som visserligen har sina svagheter men som vinner i längden då man känner sig mer utvilar och fräshare än när man kört volvo...

men de är bara min åsikt ;)

bussfan

Ingen bild på man bussen?

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk

Niclas Rosenius

Citat från: homer skrivet 18 mars 2015, 13:00:19 PM
hehe, ska vi in på den diskussionen...

Volvon kan de gärna skrota för min del. bullrar och vibrerar hela tiden, stoppknappar som aldrig fungerar eller plingar även om ingen trycker, underdimensionerad AC, kort och gott en buss man blir trött och iriterad efter att ha haft en dag...

MAN bussen däremort, visserligen ingen raket när man trampar ner gasen, och avsaknad av farthållare och framdörrar som inte håller tätt i motorvägasfart, men ojoj vad mjukt och skönt de går, tyst och vibrationsfritt, dessutom ett värme och kylaggregat som kan jämföras med en personbils, där man har en varm buss på 10 minuter mot volvon där man kan få vänta 2-3 timmar på motsvarande värme, dessutom en AC som orkar kyla hela bussen. kort och gott en buss som visserligen har sina svagheter men som vinner i längden då man känner sig mer utvilar och fräshare än när man kört volvo...

men de är bara min åsikt ;)

Nu har jag bara åkt och stått utanför B9S aldrig kört dom men inte tillhör dom min favorit. Däremot stor trivs jag bakom ratten på våra MAN-bussar.

//Niclas