Nya 8900LE till Sandarna?

Startat av danneh, 17 mars 2015, 18:28:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danielz

Avtalet är på 8år med option på ytterligare 2år när det gäller Blå Express.

bisquit

Enligt mycket säkra källor. Å enligt en bildbekräftelse jag fått. Så har Nu Sandarna redan fått några av dem Volvo 8900 som skall rulla i Askersund/Laxå. Dem står nere hos grannen Volvo i Askersund. Har även fått se fina ritningar. Blir 30pers (Korta) 8900 lågentré samt några fullstora 8900 lågentré med ca: 50pers. Slutligen några Normalgolvade 8900 3axliga i expressutförande.

CW66

Citat från: bisquit skrivet 14 april 2015, 21:48:21 PM
Enligt mycket säkra källor. Å enligt en bildbekräftelse jag fått. Så har Nu Sandarna redan fått några av dem Volvo 8900 som skall rulla i Askersund/Laxå. Dem står nere hos grannen Volvo i Askersund. Har även fått se fina ritningar. Blir 30pers (Korta) 8900 lågentré samt några fullstora 8900 lågentré med ca: 50pers. Slutligen några Normalgolvade 8900 3axliga i expressutförande.

Sandarna skall ha 17 Volvo 8900LE 4x2 13m och 1 Volvo 8900LE 10,8m.
Hur många av 13m-bussarna skall vara normalgolvade och inte LE tro?

SBH Undercover  :)

bisquit

Okej för laxå skall ha 5 bussar och Askersund 13 bussar. Varav några i Askersund är expresser med 49platser Samt några linjevagnar med 49 platser. Så vitt jag vet skall inga 13 LE vara normalgolvade. Men däremot så är att expresserna skall vara det, å dem är väl 14,5m. Vet dock inte exact hur många expresser. Troligen 3. Men däremot vet jag att det är nog mer än 1 kort buss beställd. Så har du verkligen rätt info Uffe? Det ända jag har att gå på är en bild på fb och ritningar över dem beställda bussarna.  8)

CW66

Citat från: bisquit skrivet 14 april 2015, 22:26:24 PM
Okej för laxå skall ha 5 bussar och Askersund 13 bussar. Varav några i Askersund är expresser med 49platser Samt några linjevagnar med 49 platser. Så vitt jag vet skall inga 13 LE vara normalgolvade. Men däremot så är att expresserna skall vara det, å dem är väl 14,5m. Vet dock inte exact hur många expresser. Troligen 3. Men däremot vet jag att det är nog mer än 1 kort buss beställd. Så har du verkligen rätt info Uffe? Det ända jag har att gå på är en bild på fb och ritningar över dem beställda bussarna.  8)

"väl", "nog" och "troligen" är inget jag baserar mina uppgifter på...men det finns inga garantier för att jag har rätt  :)

Jonas Gustafsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 18 mars 2015, 23:06:33 PM
Har sett att 2837-2839 flyttats tillbaka till Partille från Gullbergsvass, men de är fortfarande registrerade på Sandarna enl Transportstyrelsen och jag har inte sett dem i trafik på Keolis Partillelinjer.
//Jonas G

Nu har 2837-2839 åter börjat rulla på Partillelinjerna. Tillbaka till Keolis 20 mars enligt Transportstyrelsen.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.