Två olika generationers "61xx-vagnar" vid Huddinge stn - 1980-tal

Startat av Mikael T Nilsson, 13 mars 2015, 16:37:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer två bilder på 61xx-vagnar fotograferade vid Huddinge stn på 80-talet. Först Scaniavagn H65A 6143 (f.d. SJ 0143) som ska trafikera linje 720.

Sedan Volvoledbuss H25 6164 som även den ska trafikera linje 720.

Båda bussarna var vid fototillfällena stationerade i Eriksberg (Botkyrka). Om jag minns rätt så hade även Huddigedepån turer på linje 720 under 80-talet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

christian berg

Tack för intressanta bilder! 6143 försvann sommaren 1980, så det här måste varit taget precis i slutet. Den verkar något skamfilad och den är väl orange, möjligen med ny färg i en annan nyans?

Hälsningar

Christian B

yngrot

Trevligt med en gammal hederlig CF   körde såna under min utbildning uppe i Stockholm  vilken depå vi låna bussar från minns jag dock inte ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mikael T Nilsson

Citat från: christian berg skrivet 15 mars 2015, 14:56:35 PM
Tack för intressanta bilder! 6143 försvann sommaren 1980, så det här måste varit taget precis i slutet. Den verkar något skamfilad och den är väl orange, möjligen med ny färg i en annan nyans?

Hälsningar

Christian B

Tack! Aha, ja då blev bussen verkligen fotograferad i sista minuten.

Citat från: yngrot skrivet 17 mars 2015, 09:34:55 AM
Trevligt med en gammal hederlig CF   körde såna under min utbildning uppe i Stockholm  vilken depå vi låna bussar från minns jag dock inte ..

Kul att du uppskattade bilden! Just denna CF-variant fanns i ett antal SL-depåer i Storstockholm, bl a Märsta, Enebyberg, Björknäs, Handen, Ribby/Nynäshamn, Södertälje, Huddinge, Eriksberg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.