Västtrafik och Hallandstrafiken

Startat av reseguiden86, 28 februari 2015, 11:47:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

reseguiden86

Åkte till Ullared under fredagen 27/2 och kunde konstatera att det är bra samarbete Västtrafik har med Hallandstrafiken dem turer som man får byta till Linje 555 i Älvsered..

Men vart står det på Västtrafiks hemsida att Västtrafiks månadskort tex Flerkomun+ skall gälla på Linje 555?  Eller är det oskrivna regler att man får åka med ändå? För samtliga gånger jag åkt och bytt där så har jag fått åka med och två gånger som jag blivit kollad av Hallandstrafikens kontrollanter så var allt i sin ordning.

Så finns det ett avtal så är det märkligt att det inte står på Västtrafik.

Olof Lagerkvist

Citat från: reseguiden86 skrivet 28 februari 2015, 11:47:39 AM
Åkte till Ullared under fredagen 27/2 och kunde konstatera att det är bra samarbete Västtrafik har med Hallandstrafiken dem turer som man får byta till Linje 555 i Älvsered..

Men vart står det på Västtrafiks hemsida att Västtrafiks månadskort tex Flerkomun+ skall gälla på Linje 555?  Eller är det oskrivna regler att man får åka med ändå? För samtliga gånger jag åkt och bytt där så har jag fått åka med och två gånger som jag blivit kollad av Hallandstrafikens kontrollanter så var allt i sin ordning.

Så finns det ett avtal så är det märkligt att det inte står på Västtrafik.

Linje 555 kör ju helt inom Hallandstrafikens område, även om Älvsered är väldigt nära gränsen. Det är inte säkert att Västtrafik anser sig ha någon anledning att informera om vilka biljetter som gäller på den linjen. Å andra sidan verkar det inte finnas något om det på Hallandstrafikens sidor heller.

Det som finns och som stöds både av hemsidor, prisuppgifter i reseplanerare osv och enligt uppgift även taxemanualer är en bestämmelse om att alla färdbevis som är giltiga i Svenljunga kommun också gäller på linje 362 hela vägen till Ullared.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-