Huvudmeny

Fjällvandring

Startat av Hannes L, 08 februari 2015, 16:18:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hannes L

Förutom mitt intresse för bussar har jag även ett till stort intresse, friluftsliv - där fjällvandring och i synnerhet Jämtland är en favorit. Varje sommar tar jag tåget 3-4 gånger upp till Jämtland och fjällvandrar. Brukar antingen gå runt Mullfjället-Åreskutan och ta med mig tält, eller gå Jämtlandstriangeln via Helags och sova på fjällstation.

Bjuder på några bilder från min sista vandring, när jag så sent som mitten av oktober tog tåget till Duved och gick runt Mullfjället.

När man gått av tåget i Duved och gått förbi linbanans start väntar denna mördarbacke...

...som dock belönas med den här fantastiska utsikten över Duveds by.

Linbanetoppen. En kompis i Skåne trodde det var en katamaran när jag la upp bilden. Skåningar... ;D

Ett par kilometer efter att kalfjället tagit vid så hittar man denna lilla fina tjärn. Ska man dricka vatten här bör man vara försiktig, blev av med en sko här i juni 2012.

Här var utsikten fin kombinerat med kalfjället.

En stund senare kommer man till denna lilla fina sjö, som jag tror heter Forsaskaltjärn.

Vyn en bit innan jag kommer fram till Ullådalen.

En trött men nöjd Hannes som gått över 2 mil i varierande terräng på en dag.

Ni som delar mitt intresse så vore det kul att få del av era berättelser osv.

Tommy E

Fjällbilder är alltid trevligt! :) Gick du runt hela fjället på en dag eller tältade du? Om du övernattade ute i oktober måste det väl ha varit ganska kallt? :P

Den senaste tiden har jag också besökt fjälltrakterna varje sommar, och bilder därifrån finns på min hemsida. För några år sedan testade jag att lägga ut lite fjällbilder här på forumet, men åtminstone då verkade intresset vara begränsat. Dock är ju detta inte något friluftslivsforum, så det kan väl vara en del av förklaringen. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Hannes L

Citat från: Tommy E skrivet 09 februari 2015, 21:48:40 PM
Fjällbilder är alltid trevligt! :) Gick du runt hela fjället på en dag eller tältade du? Om du övernattade ute i oktober måste det väl ha varit ganska kallt? :P

Den senaste tiden har jag också besökt fjälltrakterna varje sommar, och bilder därifrån finns på min hemsida. För några år sedan testade jag att lägga ut lite fjällbilder här på forumet, men åtminstone då verkade intresset vara begränsat. Dock är ju detta inte något friluftslivsforum, så det kan väl vara en del av förklaringen. :P
Tack så mycket! Jag gick runt hela fjället på en dag, just den gången. Ska definitivt kolla din hemsida. :)