Uppsala 6/2 del 2½ av 2½ =)

Startat av Mikey, 07 februari 2015, 22:20:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Och så ett par bilder från mig. Det blir nog bara en halv del ;)

Länk till föregående del: http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,65035.0.html

Åldring nr. 1, Nobina 5451

Åldring nr. 2, Nobina 5603

GUB 116

Gimo Bussresor DOK072

Och så slutligen GUB 657. Jag bjussar på en inredningsbild också :)

Så, det var väl det!

Niclas Rosenius

Kul att ses igen grabbar. Trevliga bilder blev det också :-)

//Niclas

Bussmicke

Trevligt,  jag trodde inte. att du skulle komma dit
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 07 februari 2015, 23:34:05 PM

//Niclas

Detsamma!

Citat från: Bussmicke skrivet 08 februari 2015, 11:03:35 AM
Trevligt,  jag trodde inte. att du skulle komma dit

Menar du mig? :)
Jag befinner mig i Uppsala varje vardag.

Daniel T

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 07 februari 2015, 23:34:05 PM

//Niclas

Detsamma och tack! :)

Jacob

Alltid förstaklassiga bilder från dig, Michael! :)

Någon som vet varför det saknas armstöd på en stol i bakre delen i samtliga gulingar? Är samma sak på Keolis bussar i Nacka/Värmdö. Det är antingen näst sista eller näst näst sista raden på höger sida som saknar.
Särskrivning är en dödssynd!

Jocke Selling

Citat från: Jacob skrivet 09 februari 2015, 15:41:03 PM
Alltid förstaklassiga bilder från dig, Michael! :)

Någon som vet varför det saknas armstöd på en stol i bakre delen i samtliga gulingar? Är samma sak på Keolis bussar i Nacka/Värmdö. Det är antingen näst sista eller näst näst sista raden på höger sida som saknar.

Utan att egentligen veta något, då MAN inte är bussar jag är jätte bekant med, men är det inte så att nedsänkningen i golvet smalnar av på slutet innan du måste ta ett steg upp för att nå baksoffan. Detta skulle i så fall kunna vara anledningen. Man löser ett av branschen satt minimimått på hur trångt det får vara i mittgången genom att avstå från ett armstöd. Inte så estetiskt och det kanske inte i praktiken gör någon skillnad, men teoretikern med sitt måttband kan känna sig trygg och somna om.

//Jocke

Ersa

Citat från: Mikey skrivet 07 februari 2015, 22:20:38 PM
Åldring nr. 1, Nobina 5451

Åldring nr. 2, Nobina 5603

Åldringar var det ja... samtidigt skulle de upplevas som toppmoderna, och därmed väldigt populära, av andra förare i samma landskap. Det är f.ö. alltid kul att se 5603 troget rulla vidare. :)

Jacob

Citat från: Jocke Selling skrivet 13 februari 2015, 23:00:55 PM
Utan att egentligen veta något, då MAN inte är bussar jag är jätte bekant med, men är det inte så att nedsänkningen i golvet smalnar av på slutet innan du måste ta ett steg upp för att nå baksoffan. Detta skulle i så fall kunna vara anledningen. Man löser ett av branschen satt minimimått på hur trångt det får vara i mittgången genom att avstå från ett armstöd. Inte så estetiskt och det kanske inte i praktiken gör någon skillnad, men teoretikern med sitt måttband kan känna sig trygg och somna om.

//Jocke

Möjligt. Det är näst sista raden till höger om man räknar bort baksätet. Men varför sitter det då armstöd på sista raden innan baksätet?
Särskrivning är en dödssynd!

Jocke Selling

Citat från: Jacob skrivet 14 februari 2015, 14:51:30 PM
Möjligt. Det är näst sista raden till höger om man räknar bort baksätet. Men varför sitter det då armstöd på sista raden innan baksätet?

Eftersom man då har klivit upp från den avsmalnade mittgången och breddmåttet ej längre baseras på avsmalningen i mittgången skulle inte armstöden längre göra så att detta mått underskrids, eftersom man nu kan tillgodogöra sig hela bredden mellan stolarna, och inte bara bredden mellan podestrarna.
Jag vet att detta rent praktiskt kan avfärdas som trams, men om man i t.ex buss 2010 gjort en skriftlig beskrivning av något, är det svårt att övertrumfa detta med sunt förnuft.