Nobina bussdepåer i Skaraborg och i Värmland.

Startat av Stefan P, 06 februari 2015, 15:52:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Jag undrar vart Nobina i Skaraborg har bussar staionerade?
Samma sak gäller för Värmland och vilka depåer till kommer med det nya avtalet?
Detta pga. av flytt till området.

mvh Stefan P

AdmirT

Citat från: Stefan P skrivet 06 februari 2015, 15:52:56 PM
Hej

Jag undrar vart Nobina i Skaraborg har bussar staionerade?
Samma sak gäller för Värmland och vilka depåer till kommer med det nya avtalet?
Detta pga. av flytt till området.

mvh Stefan P

Skaraborg:

Huvuddepå är Skövde och "andradepå" är Lidköping.
Falköping, Skara och Mariestad är satellitdepåer som rymmer lite fler bussar än de övriga små depåerna runt om i länet. Dessa små depåer är bland annat: Vara, Götene, Hjo, Karlsborg, Töreboda, Tidaholm och Tibro.

Finns det någon mer depå i Skaraborg som jag kanske glömt bort??

Värmland:

Huvuddepå: Karlstad
Övriga depåer: Grums, Kristinehamn, Arvika, Filipstad, Charlottenberg, Hagfors + en buss i Lesjöfors om jag minns rätt? Torsby tillkommer med det nya avtalet vad jag vet.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Stefan P

Hej

Tack för snabbt svar.

Jag tror även Säffle tillkommer som depå.

mvh Stefan P

virtual1

Citat från: Stefan P skrivet 06 februari 2015, 16:11:45 PM
Hej

Tack för snabbt svar.

Jag tror även Säffle tillkommer som depå.

mvh Stefan P

Säffle används av nettbuss

Ugglan

Citat från: virtual1 skrivet 08 februari 2015, 10:23:54 AM

Säffle används av nettbuss

Nettbuss förlorade upphandlingen av linjetrafiken i Säffle om jag inte minns helt galet.
Årjäng/Töcksfors har väl också en del bussar. I Sysslebäck är väl några bussar stationerade, med tanke på att det går morgonturer mot både Bograngen-Vitsand-Torsby och mot Värnäs.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ugglan skrivet 08 februari 2015, 12:41:43 PM
Nettbuss förlorade upphandlingen av linjetrafiken i Säffle om jag inte minns helt galet.

Jovisst. Nobina tar ju över all regionaltrafik i Värmland och då bland annat från Nettbuss. Eftersom dessa har haft en relativt stor depå i Säffle är det kanske rimligt att anta att även Nobina kommer att ha det.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

S Svensson

Jag kanske har skrivit om depå tidigare. Karlsborg har en relativt ny depå med tvättmöjligheter. När jag tidigare gick igen vilka depåer som fanns ingick Undenäs. Finns det buss där fortfarande. Gullspång frågetecken.

Samtidigt kan jag fråga hur det är med Nettbuss skolavtal ? Det fanns i varje fall tidigare inhyrda företag och dessutom egna bussar på några ställen. Några Värmländska Autosan har kommit ned till 27 Kinna för tjänst i Bollebygd. Jag tror att de är reg på sina gamla orter fortfarande.
Är alla avtal klara i Värmland ? Skolavtalen vet jag vissa företag överklagade. Tack för olika uppgifter !

bussfan

Gullspång har vad jag vet inga bussar utan de bussar som körs kommer både från Kristinehamn och Mariestad.

ResVille

Citat från: S Svensson skrivet 08 februari 2015, 20:39:53 PM
Jag kanske har skrivit om depå tidigare. Karlsborg har en relativt ny depå med tvättmöjligheter. När jag tidigare gick igen vilka depåer som fanns ingick Undenäs. Finns det buss där fortfarande. Gullspång frågetecken.

Samtidigt kan jag fråga hur det är med Nettbuss skolavtal ? Det fanns i varje fall tidigare inhyrda företag och dessutom egna bussar på några ställen. Några Värmländska Autosan har kommit ned till 27 Kinna för tjänst i Bollebygd. Jag tror att de är reg på sina gamla orter fortfarande.
Är alla avtal klara i Värmland ? Skolavtalen vet jag vissa företag överklagade. Tack för olika uppgifter !
Om jag inte är helt fel ute står det 2 (Västtrafik) bussar i Gullspång som börjar och slutar sin dag där. I Årjäng står det också ett par bussar som börjar och slutar sin dag där.
När det gäller depån i Lidköping kommer den att flytta till en nybyggd depå i Östra hamnen någon gång under våren sommaren 2015.
När det blir Nobina också i Säffle kan det bli en del samordningar och lösningar för att utnyttja personal och fordon effektivare inom det gemensamma trafikområdet. Sen är frågan om de väljer att fortsätta på Nettbus gamla depå eller väljer en annan plats.

S Svensson

Citat från: ResVille skrivet 14 februari 2015, 08:43:25 AM
Om jag inte är helt fel ute står det 2 (Västtrafik) bussar i Gullspång som börjar och slutar sin dag där. I Årjäng står det också ett par bussar som börjar och slutar sin dag där.
När det gäller depån i Lidköping kommer den att flytta till en nybyggd depå i Östra hamnen någon gång under våren sommaren 2015.
När det blir Nobina också i Säffle kan det bli en del samordningar och lösningar för att utnyttja personal och fordon effektivare inom det gemensamma trafikområdet. Sen är frågan om de väljer att fortsätta på Nettbus gamla depå eller väljer en annan plats.
Lidköping: nuvarande depå tillhör den något av Söne-bolagen ?Minne av att Söne invigde en depå i augusti ett år (men vilket?)
Säffle: Swebus hade en depå en gång som också användes av Ingman(Stig Johansson). Finns den kvar ?

Clabbe

Swebus övertog Ingmans, depån som fanns bredvid numera Brandts bil är inte i bruk.

Lars

Jag är tyvärr inte helt uppdaterad i detta ämne, men det går att ta reda på:)

Precis som Staffan skriver vann ju Nobina all linjetrafik i Värmland efter alla överklagningar!

Årjäng har idag depå och även en liten depå med 1 buss i Koppom (fd Helldin)

Som nämnts togs ju Ingmans Trafik över i Säffle en gång i tiden. trafik som idag körs av Nettbuss, men innan övertagandet så hade GDG/Swebus en depå vid järnvägsstationen parallellt med Ingmans trafik.