En positiv sak med färgglada bussar...

Startat av Mikey, 02 februari 2015, 14:14:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

... Är att dom syns bra så här års. Om man inte kan se vart vägen tog vägen så kan man alltid hålla utkik efter bussen :)

Nobina 5835

Nobina 7626

Som jämförelse så kör vissa andra efter kamouflagemetoden

Björn Ax

Då får man hoppas att bussen inte ligger på sidan av vägen bara. :D

Bussmicke

AX22 på samma tur?  När kan den åkt från Västerås?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Citat från: Björn Ax skrivet 02 februari 2015, 15:00:39 PM
Då får man hoppas att bussen inte ligger på sidan av vägen bara. :D

Haha! Jag vet inte hur polisen tycker om frasen "Men han framför gjorde ju..." ;D

Citat från: Bussmicke skrivet 02 februari 2015, 20:18:03 PM
AX22 på samma tur?  När kan den åkt från Västerås?

Yes Sir! Jag vet inte hur det ser ut med rast på Arlanda, men 10:35-turen från Västerås ankommer Arlanda 12:05. Då har den 20 minuter på sig till avgången 12:25 så gissningsvis är det väl denna? Annars måste den gå redan 09:35 från Västerås men 80 minuters rast på Arlanda känns lite långt. Även om det finns mycket att se.

Åkarns Kalle

"Men han framför gjorde ju..."

År 2000 åkte jag i den andra av två bussar som följdes åt bussarna var tomma, det var en otrolig dimma
vi hade just beslutat att stanna för matrast när en Saab 99 tränger sig in mellan bussarna
vi fick se en MC-donalds skylt och första bussen svängde in där det gjorde även saaben och vi
när vi parkerat och kliver ur öppnas dörren på saaben och föraren skriker "j***a idioter" innan han far med en rivstart.......
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Bussmicke

Citat från: Mikey skrivet 02 februari 2015, 20:30:18 PM
Haha! Jag vet inte hur polisen tycker om frasen "Men han framför gjorde ju..." ;D

Yes Sir! Jag vet inte hur det ser ut med rast på Arlanda, men 10:35-turen från Västerås ankommer Arlanda 12:05. Då har den 20 minuter på sig till avgången 12:25 så gissningsvis är det väl denna? Annars måste den gå redan 09:35 från Västerås men 80 minuters rast på Arlanda känns lite långt. Även om det finns mycket att se.
Hej och tack.  Jag chansade på att den kom på samma tur idag och det gav utdelning.

Han släppte av folket och for till graget för att bli avbytt. Vet ej när de kör nästa avgång. Swebus 7013 kom och avgick 14:05.

Samt en bonusbild.

826 som borde vara en 515. 825 kom bakom på 511 till Hallstahammar

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Bilder på de Gula borde du sända till Hallandstrafiken  för deras grå lär ju försvinna i sånt väder..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Citat från: yngrot skrivet 05 februari 2015, 13:42:54 PM
Bilder på de Gula borde du sända till Hallandstrafiken  för deras grå lär ju försvinna i sånt väder..
Jag hoppas att Hallandstrafiken återgår till sin gamla lack i nästa upphandling.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bjorkm

Bussmicke

Såg AX22 lämna Västerås vid 10:30 mot Arlanda idag.
//Bussmicke.

Mikey

Citat från: Bussmicke skrivet 06 februari 2015, 12:48:53 PM
Såg AX22 lämna Västerås vid 10:30 mot Arlanda idag.

Då var den gåtan löst. Samma tider varje dag. :)

Och väldigt trevliga på bilder på 825 och 826 i de två trådarna också, vi får hoppas att dom fortsätter gå ett bra tag till! :D

Bussmicke

Så en av den på 511 tror jag det var idag igen när jag var ute och jagade 200...
//Bussmicke.

pnott

Det slog mig...
Axelssons kör ju "Campuslinjen" mellan Västerås och Eskilstuna idag, men Swebus vann upphandlingen i höstas och tar över trafiken fr o m hösten 2015.
Om Swebus och Axelssons redan har ett samarbete, kan det betyda att vi får se Axelssons fortsätta köra på Campuslinjen som underleverantör till Swebus?

Bussmicke

Vore ju det bästa så slipper man pengaslöseri med nya bussar hit och halvnya dit..
//Bussmicke.

Bussmicke

Gamlingen 826 ute på 511 Hallstahammar nu,  eb söndags morgon
//Bussmicke.