Pågatåg Express 07.04 och 08.07 från Helsingborg.

Startat av Mattias Petersson, 31 januari 2015, 19:06:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Petersson

Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Staffan Sävenfjord

Det är alltså för Pågatåg Express och inte denna buss som ersätter tågen hoppas jag.

Mattias Petersson

Man kan alltid hoppas den gör det kommer jag åka med bussen till Malmö  ;D
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Staffan Sävenfjord

Citat från: Petersson skrivet 31 januari 2015, 19:31:28 PM
Man kan alltid hoppas den gör det kommer jag åka med bussen till Malmö  ;D

I så fall kommer jag att betrakta dig som en stor hjälte! Ett äventyr helt i Ola Skinnarmos och Göran Kropps anda.  :D

Jacob

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 januari 2015, 22:01:34 PM
I så fall kommer jag att betrakta dig som en stor hjälte! Ett äventyr helt i Ola Skinnarmos och Göran Kropps anda.  :D

Det är bra mycket trevligare än att åka pågatåg i alla fall.
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Jag åker hellre tåg, man har mer utrymme att röra sig på och kommer fram snabbare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Jag håller med dig, Micke. Det kanske kan verka lite ironiskt att man som medarbetare i bussbranschen sedan många år helt klart föredrar tåg och spårvagnar framför bussar, men jag anser det vara helt logiskt. Då man arbetar med bussar vet man ju om alla brister och vad som kan gå snett med dem. Men huvudfaktorn är ändå bekvämligheten med utrymmet och avsaknaden av alla gupp och ojämna vägbanor. Plus att man slipper sitta och oroa sig.

Björn Lövdahl

Alltså...buss och tåg i kollektivtrafik konkurrerar väl egentligen inte med varandra...snarare kompletterar...
Och en stadsbuss i 8 mil på motorvägen....nej tack!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 februari 2015, 21:12:14 PM
Alltså...buss och tåg i kollektivtrafik konkurrerar väl egentligen inte med varandra...snarare kompletterar...

Det var mest längre länsöverskridande färder jag menade. Då föredrar jag gärna rymliga tåg framför Swebus/Ybuss eller liknande.

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 februari 2015, 21:12:14 PM
Och en stadsbuss i 8 mil på motorvägen....nej tack!

SL tycker ju att det är helt normalt, dock. ::)

Sundås

Citat från: Ersa skrivet 01 februari 2015, 11:53:48 AM
Jag håller med dig, Micke. Det kanske kan verka lite ironiskt att man som medarbetare i bussbranschen sedan många år helt klart föredrar tåg och spårvagnar framför bussar, men jag anser det vara helt logiskt. Då man arbetar med bussar vet man ju om alla brister och vad som kan gå snett med dem. Men huvudfaktorn är ändå bekvämligheten med utrymmet och avsaknaden av alla gupp och ojämna vägbanor. Plus att man slipper sitta och oroa sig.

Fast om man jämför, så är bussarna betydligt pålitligare än tågen enligt min mening.  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se