Huvudmeny

En gul och en vit Volvo

Startat av Mikey, 30 januari 2015, 20:49:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Idag tog jag bara två enkla bilder, dels Axelssons Volvo 9500 AX22 som trafikerar Swebus linje 866...

... Och Arlanda Hotellbys SUC655 som ersatte den gamla Maxcibussen för en dryg månad sedan. Tyvärr i motsol dock.

Mer hade jag inte :)

Bussmicke

AX22 som Swebus var en nyhet för mig
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2015, 21:52:59 PM

Så Swebus har numera ingen egen verksamhet kvar i Västerås?

Mikey

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2015, 21:52:59 PM

Både igår och idag gick den på 12:25-turen från Arlanda, har sett den tidigare på samma tur också. Övriga avgångar verkar köras med OmniExpress.

Patrik

Arlanda Hotellby valde helt klart fel färg på sin buss, den borde inte se ut som alla UL-bussar på Arlanda...
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Mikey

Jo, eller Swedavia-färgen för den delen. Det har hänt mer än en gång att jag har skyndat mig mot hållplatsen för Swedaviabussarna för att åka hem när jag ser bussen komma runt hörnet, bara för att sedan upptäcka att det visst var Hotellbyn...

Ersa

Gula bussar har väl funnits på Arlanda (dvs hos dåvarande LFV) långt innan UL fick för sig att ersätta sina egna gråa färger med gula Skånekopior? ;)

Eller som den gamla debatten om att Länstrafiken Norrbotten skulle ha kopierat/härmat Swebus Express, medan det egentligen var "LTNBD" som var först...

Bussmicke

Ska försöka på AX22  på bild på måndag eller så.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johnny E

Citat från: Ersa skrivet 30 januari 2015, 22:03:11 PM
Så Swebus har numera ingen egen verksamhet kvar i Västerås?
Om jag har förstått det hela rätt så är det ett av omloppen på linje 866 som utförs av Axelssons åt Swebus
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Bussmicke

Skulle vara trevligt att veta tiderna från Västerås på det omloppet.
//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Johnny E skrivet 31 januari 2015, 13:08:18 PM
Om jag har förstått det hela rätt så är det ett av omloppen på linje 866 som utförs av Axelssons åt Swebus

Hur många andra omlopp finns det, utöver detta? Dvs hur många bussar behövs det för 866:an? Eller kör Swebus Västerås även andra linjer?