Huvudmeny

Keolis 4905

Startat av virtual1, 28 januari 2015, 23:04:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...testar batterierna i Huddinge idag!

Ersa

Ägare är Volvo Bussar i Göteborg. Ska den övergå på riktigt och få korrekta färger, eller blir det bara fortsatt leasing med det där gröna nedtill?

Tommy E

Citat från: Ersa skrivet 28 januari 2015, 23:35:52 PM
Ägare är Volvo Bussar i Göteborg. Ska den övergå på riktigt och få korrekta färger, eller blir det bara fortsatt leasing med det där gröna nedtill?

Om jag inte har missförstått något är väl laddhybriderna (åtminstone de flesta av dem) byggda just för detta test, så jag skulle gissa att färgsättningen är den de kommer ha i SL-trafiken. Jag tycker det ser snyggt ut med lite grönt, så jag hoppas att det får vara kvar, även om det onekligen strider mot SL:s färgschema. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Blir bara snyggare med det där gröna
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

...och dom senaste dagarna har 4905 varit och gjort proven vid Ropsten.

Ropsten 28 januari/Ulf
(Står dessa i Hornsberg?)

Bussmicke

Snyggt Uffe, ser fram emot trafikstarten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Kan någon berätta vad som är grejen med dessa bussar då jag inte verkar fatta, det står HYBRID alltså finns de en dieselmotor i dem också?  vad är skillnaden mot volvos vanliga hybrider som flertalet städer i sverige redan har bl a Sundsvall.

pn81

Citat från: homer skrivet 31 januari 2015, 15:01:37 PM
Kan någon berätta vad som är grejen med dessa bussar då jag inte verkar fatta, det står HYBRID alltså finns de en dieselmotor i dem också?  vad är skillnaden mot volvos vanliga hybrider som flertalet städer i sverige redan har bl a Sundsvall.
Dessa bussar är så kallade laddhybrider vilket innebär att man kan ladda bussens batterier i några minuter vid en laddstation på ändhållplatserna och sedan kan bussen köras flera kilometer på enbart el. De har också en dieselmotor så när strömmen i batterierna inte längre räcker så körs bussen som en vanlig hybridbuss. De vanliga hybriderna har inte denna möjlighet till laddning vid ändhållplatserna.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 29 januari 2015, 01:24:24 AM
Blir bara snyggare med det där gröna

Smaken är olika. Personligen tycker jag att det ser ganska billigt och oseriöst ut.