Lite godis i Södertälje...

Startat av virtual1, 21 januari 2015, 23:14:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Var ett tag sedan jag var i Södertälje och plåtade, det går ju att få en del av bussarna plåtade på 748:an och 749:an här uppe, men alla dyker inte hitåt... - så idag blev det innan jobb en fotorunda i stan, som gav väldigt mycket roligt i utdelning :-D

Gammal är äldst - hur många finns kvar egentligen? Såg 5158 också...

En särling med syskon i Norrtälje...

Blåbussarna verkar rulla kvar, udda att se den på nåt annat än 748/749 dock... - nån som vet när de försvinner?

Ännu en särling, kommer det några 6601-6604 månntro??

Senaste nytillskottet, inte visad här på forumet! Skyltproblem dock...

Snart två år har den rullat för Nobina i Södertälje, och jag har inte fångat den förrän nu (i Nobinas drift!) :-O

Bussmicke

Trevligt men du valde inte det bästa vädret..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Trevligt! Lite snö till och med. (om du ursäkta, Micke ;D ;)).

Följande "Gamlingar" Nobina Södertälje:

5151-53, 5155-56, 5158, 5165, 5170.

//Peter

joacimw

5872 ser ut som en gammal västtrafikbuss?

bussfan

Virtual1: du har tagit väldigt fina bilder

virtual1

Citat från: bussfan skrivet 22 januari 2015, 07:08:12 AM
Virtual1: du har tagit väldigt fina bilder

Tack alla! :-)

BM:  Enda dagen jag hade möjlighet nu under månaden, så lite snöfall fick inte stå ivägen =)
Joacimw: Ja, senast i Skaraborgsområdet om jag inte missminner mig - dock ursprung på Gotland!
Peter R: Så pass? Knappt någon som försvunnit trots nytillskotten i 76XX och 79XX alltså? De verkar dock användas lite småsporadiskt.

Frank Persson

Lars-Håkan_E

Citat från: joacimw skrivet 22 januari 2015, 05:43:31 AM
5872 ser ut som en gammal västtrafikbuss?

Kom som ny till Visby och flyttade sedan till Skaraborgstrakten (2009?)

Jag hade "förmånen" att åka med denna gamla bekant förra torsdan på 749, hemskt vad nedgången den är men Stockholm ska inte ha bussar med fällbara stolar :-)

Björn Forslund

Mötte 3-4 st liknande blå volvoboggi på väg norrut på E4 ungefär vid Linköping i lördags. På väg till Stockholm?

virtual1

Citat från: Björn Forslund skrivet 22 januari 2015, 13:27:33 PM
Mötte 3-4 st liknande blå volvoboggi på väg norrut på E4 ungefär vid Linköping i lördags. På väg till Stockholm?

Lustigt, jag såg 3 stycken blåa volvo-boggis i avstripat skick i norråtgående riktning i förra veckan med efter Norrköping, men det var inte på lördagen! Funtade också på om det var ännu fler som skulle hitåt då.

Buss-busen

Inte illa att kunna publicera bilder fyra dagar innan de är tagna.