Huvudmeny

ENC173 - En grön GUBbe

Startat av Fredde, 16 januari 2015, 20:51:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

En av tre gröna GUBbar som sågs idag.

Gamla Uppsala Buss ENC173 hos MAN, Lindvreten 2015-01-16.

Mikey

Ser jag en full AC-anläggning!? :o :D

Fredde

Citat från: Mikey skrivet 16 januari 2015, 21:37:22 PM
Ser jag en full AC-anläggning!? :o :D

Stämmer! Alla tre hade detta vad jag kunde se. 8)

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Citat från: Jacob skrivet 17 januari 2015, 11:02:27 AM
239-241?

Det är min gissning också. Mer insatta får bekräfta om de stämmer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 17 januari 2015, 12:29:14 PM
Det är min gissning också. Mer insatta får bekräfta om de stämmer.

Är du mig du syftar på då, vännen ;-)

Ja dom kommer heta 239-241 i chassinummer ordning som vanligt.

Trevlig att dom har hunnit komma så långt. Blir trevligt att prova dessa när dom kommer och se hur dom kommer att gå med 4-stegs Voith-låda till en Euro 6-motor jämfört med 231-238 som 6-stegs ZF-låda. Det är den största skillnaden på dessa förutom hel AC i bussen.

//Niclas

P.Ek

Citat från: Fredde skrivet 16 januari 2015, 20:51:49 PM
En av tre gröna GUBbar som sågs idag.

Gamla Uppsala Buss ENC173 hos MAN, Lindvreten 2015-01-16.

De identiska vagnar som Keolis har i Stockholms innerstad sedan i somras är helt underbara att åka i, så grattis Uppsala! :) Mycket behagligare motorljud i dessa än i motsvarande MAN drivna med biogas.

Jacob

Citat från: P.Ek skrivet 20 januari 2015, 19:53:30 PM
De identiska vagnar som Keolis har i Stockholms innerstad sedan i somras är helt underbara att åka i, så grattis Uppsala! :) Mycket behagligare motorljud i dessa än i motsvarande MAN drivna med biogas.

Fast Keolis har väl ZF-låda på sina, så identiska är det väl inte? Dock har förra leveransen ledbussar till GUB ZF-låda så de kan man väl säga är identiska med Keolis, förutom AC-anläggning och andra småskillnader som inte påverkar bussen körmässigt.

Apropå likheter och skillnader så har inte en enda leverans MAN-bussar till GUB varit den andra lik (om man bortser från hybriderna då de två nya verkar vara identiska med de tre lite äldre, men jag kan ha fel. Har bara tittat in snabbt i dem på verkstaden).
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob skrivet 21 januari 2015, 01:25:32 AM
Fast Keolis har väl ZF-låda på sina, så identiska är det väl inte? Dock har förra leveransen ledbussar till GUB ZF-låda så de kan man väl säga är identiska med Keolis, förutom AC-anläggning och andra småskillnader som inte påverkar bussen körmässigt.

Apropå likheter och skillnader så har inte en enda leverans MAN-bussar till GUB varit den andra lik (om man bortser från hybriderna då de två nya verkar vara identiska med de tre lite äldre, men jag kan ha fel. Har bara tittat in snabbt i dem på verkstaden).

Du vet den ständiga processen att utveckla en produkt ;-)

//Niclas