Godmorgon från Pikkupalo...(Bilder)

Startat av Patrik, 13 januari 2015, 09:49:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Ett snabbt fotostopp i Pikkupalo imorse

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Peter Rost

Mysigt!

Och drygt 25 minusgrader, enligt SMHI. ;D

Bussmicke

Snyggt! Och minusgraderna måste givetvis belysas extra :) Det gör du aldrig med värme ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mr G

-20,9 C står det ju tydligt. Drygt 25 minusgrader är annars svårtolkat, rent logiskt borde det betyda någonstans mellan -24 och - 25, och inte under -25. Minusgrader ställer ofta till det när man väljer att beskriva annat än exakta temperaturer.
吉先生

Patrik

Citat från: Peter Rost skrivet 13 januari 2015, 09:58:23 AM
Mysigt!

Och drygt 25 minusgrader, enligt SMHI. ;D

Ja, tempmätarna i bussarna visar inte alltid helt rätt så det var nog närmare -25 där ute i skogen.
Igår visade bussen -29,9 i Jukkasjärvi men en boende sa att det var ca -35 :)

Citat från: Bussmicke skrivet 13 januari 2015, 13:04:02 PM
Snyggt! Och minusgraderna måste givetvis belysas extra :) Det gör du aldrig med värme ;)

Man kan inte belysa någonting som inte finns ;)

Citat från: Mr G skrivet 13 januari 2015, 18:28:15 PM
-20,9 C står det ju tydligt. Drygt 25 minusgrader är annars svårtolkat, rent logiskt borde det betyda någonstans mellan -24 och - 25, och inte under -25. Minusgrader ställer ofta till det när man väljer att beskriva annat än exakta temperaturer.

Se min kommentar ovanför :)
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Cyklisten

Snart dags att byta rutan verkar det som

Björn Ax

Citat från: Cyklisten skrivet 13 januari 2015, 22:43:52 PM
Snart dags att byta rutan verkar det som

Nja det ska vara mycket innan man byter en framruta på en buss. Det är otroligt dyrt och så länge det inte är trafikfarligt och är mitt i förarens synfält så får det nog gå ett tag till.

Den där sprickan kan vara på gränsen eftersom den går på förarens sida men skulle nog gå igenom en besiktning.

Lars-Håkan_E

Citat från: Björn Ax skrivet 13 januari 2015, 22:47:40 PM
Nja det ska vara mycket innan man byter en framruta på en buss. Det är otroligt dyrt och så länge det inte är trafikfarligt och är mitt i förarens synfält så får det nog gå ett tag till.

Den där sprickan kan vara på gränsen eftersom den går på förarens sida men skulle nog gå igenom en besiktning.

Ja räkna med 20-30 tkr om man är försäkringslös, 7-10 tkr annars.

Carrus frontrutor har ju en vana att spricka när karossen flexar och det är lite minusgrader så de byter man inte i onödan, inte kul när den nya rutan spricker efter några mil.

JH

Rautas, två mil väst om Kiruna, 12 januari med minibuss. Dagen efter körde jag samma sträcka med min 9700 och hällde 25 liter fotogen i tanken för säkerhets skull men då blev det bara -23.