Lite Nobina i Tierp [6 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 12 januari 2015, 16:09:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hejhej! Längesen jag fotade bussar nu (syns säkert på kvalitén på bilderna), men i slutet på december hade jag en halvtimme över i Tierp, så passade på och fota några bussar när jag väl var där!

Vi börjar med Nobina 7628, mot Skutskär.

Vi tar en till buss, Nobina 7630, och ett IC-tåg i bakgrunden, troligen till Östersund.

Ännu en Volvo! Variationen är stor ;) Nobina 7579.

Och ytterligare en Volvo... Denna gång Nobina 7595, man kan ju tro att det inte syns annat än Volvo här? ;)

Joo, det fanns det visst! Strax innan tåget kom så kom även Nobina 5897, tidigare Skånebuss, och inte en Volvo.

Vi avslutar som vi började, med en Volvo, fast denna gång 7616.

Hoppas dessa troligen väldigt trista bilder uppskattades! (I så fall finns någon bild till på min hemsida)
//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmicke

Jag tyckte att det var trevligt

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussfan

Jag tycker att dina bilder är bra... och de gillas

Mikael T Nilsson

Jättefina bilder!!

Är det mest Volvo som är stationerade i Tierp och Skutskär? Visst finns satellitdepån i Skutskär kvar?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Stefan P

Hej

Det är Volvo och Mercedes bussar som kom ifrån Lund.

Depån i Skutskär finns kvar ca. 10 bussar.

mvh Stefan P

Bjorkm

Bussmicke

Vilka bussar hör hemma i Tierp och Skutskär?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Stefan P skrivet 13 januari 2015, 14:31:04 PM
Hej

Det är Volvo och Mercedes bussar som kom ifrån Lund.

Depån i Skutskär finns kvar ca. 10 bussar.

mvh Stefan P

Tack för uppgifterna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Joakim Wahlberg

Tack så mycket alla! :) Lär bli fler besök till norra Uppland/Gävle, så fler bilder blir'e nog, särskilt när det vart såhär uppskattat!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)